BlueScreen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou dat is dan makkelijk, maar ik denk niet dat het handig is als ik dit zelf ga doen. Ik vraag mijn neef wel als ik iets vind met dat memtest. Want ik ga zelf niet in mijn goede pc lopen kl***n. Dan krijg ik de schuld van mijn ouders als hij kapot is enzo. Dan geef ik dat risico liever aan mijn neef. Maar hij heeft 2x2gb erin als ik het goed had. Ik test morgen ofzo zelf wel OF er überhaupt fouten zijn...

Laatst bewerkt door een moderator:
Nou vanochtend had ik hem aangezet om 10.00. Nu afgezet om 13.25. Alles werkt nu gewoon en er is gelukkig niets veranderd na die test.
Ik kon de test jammer genoeg niet goed afsluiten: Onderaan in de balk met instructies stond:
(ESC) EXIT (C) CONFIGURATION (CR)CROLL_LOCK (CS) UNLOCK_SCROLL. Als ik op esc drukte gebeurde er niets, en exit typen hielp ook niet, want het kwawm nergens te staan. Maar dit heb ik maar opgeschreven omdat ik dacht dat het handig kon zijn:
Rechtsboven stond:
Pass 0%
Test 44% ############## (een aantal hekjes)
Testing #1

Nou stond er verder ongeveer in het midden aan de rechterkant:
Pass: 0
Errors: 0

Verder stond er aan de linker kant van het beeldscherm dat ongeveer iets voor de helft begon een lijstje met deze dingen (Ik heb ze niet in de volgorde zoals ze daar stonden en ik heb ook niet alles, want ik dacht dat alleen deze dingen wel eens handig konden zijn):
Max contiguous - Total: 12 Min. 1 Max. 9 Avg. 6
Lowest error address: 00000000404 - 0.0 MB
Highest error address: 0006e5e3808 - 1765.1 MB
Bits in error mask: 08001ffc

Dan stond er naast dit rijtje van hierboven:
Het was zo opgesteld:
Test Errors
Max contiguous - Total: 12 Min. 1 Max. 9 Avg. 6 0 0
Lowest error address: 00000000404 - 0.0 MB 1 of hier of bij highest error address stond: 32767 (net voordat ik de test wou stoppen begon dit weer opnieuw, en er kwam telkens 41 bij)
Highest error address: 0006e5e3808 - 1765.1 MB 2 zie lowest errors

En dan nog een aantal test's tot 9. Het aantal errors was dus alleen bij lowest of highest (dat weetik niet meer) 32767 en dat begon dan opnieuw, en elke keer kwam er 41 bij. Dus 41, 82, 123, 164, 205. Dan was er nog een tellertje onderaan dit lijstje, waar telkens 40 bij kwam:
het getal wat voor dat tellertje stond was 2 en zo zag het er ong. uit:
2: 683400 (Maar daar kwam dus telkens 40 bij)
3: 0

Ik begrijp nou volgens mij dat de test niet helemaal is afgerond omdat dus rechtsboven stond: Pass 0, maar bij Test stond: 44% ###########
Ik denk nu dat ik dus tot nu toe geen errors heb omdat in het midden rechts stond:
Pass: 0
Errors: 0

Graag duidelijkheid van jullie...

P.s.: De test heeft dus eigenlijk 3 uur en 30 minuten gedraaid!

Edit: Het zag er dus ongeveer zo uit, maar deze foto is niet van mij, want ik kreeg de tekst niet duidelijk leesbaar. Maar deze opstelling had het programma, en ik had dus ANDERE getallen:
memtest86-69959-1.jpeg

Laatst bewerkt:
Het is relatief simpel: Als je ergens een roodgekleurde error krijgt (zie mijn eerder posting: "Zodra je Memtest gestart hebt (=de test is gaan lopen), dan hoef je er verder niet bij te blijven. Vindt Memtest fouten, dan wordt dat in rood aangegeven."), dan moet je de individuele geheugenmodules gaan testen om uit zoeken welke kapot is. Dus maar 1 module erin laten zitten en dan gaan testen.

Doe dit voor alle modules die je hebt, zodat je weet welke kapot is (of kapot zijn, als er meerdere kapot zijn).

Tijs.

Hi dnties, fijn dat je toch nog reageerde. Nee bij mij was er na 3 uur en 30 minuten dus geen sprake van rode tekst. Behalve dan dat helemaal linksboven, maarja dat is van memtest zelf. Heeft iemand nu nog oplossingen?
Ik krijg die bluescreens ook gewoon onregelmatig, bijvoorbeeld gewoon als ik aan 't surfen ben op internet. En het is ook niet vaak ofzo. max 2x in anderhalf maand...

Dan blijft (wat mij betreft) het warmteprobleem over. Zorg voor betere koeling van de CPU, liefst in combinatie met betere koeling/luchtdoorstroming van de hele systeemkast.

Tijs.

Dan blijft (wat mij betreft) het warmteprobleem over. Zorg voor betere koeling van de CPU, liefst in combinatie met betere koeling/luchtdoorstroming van de hele systeemkast.

Tijs.

Aha oké, Nou ik zal een kijken wanneer ik mijn neef weer zie!:thumb:

Ik zal nu toch maar eens een slotje op dit forum zettten:cool:

Hee maar dnties, kan jij niet eens kijken naar dat *.dmp bestand zoals je dat eerder had gedaan? In een v/d eerste reacties van jou op dit topic, had je iets van een programma, waarmee je die .dmp had uitgelezen. Is er een mogelijkheid om dat met dit .dmp file ook te doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan