bluescreen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hardway

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2011
Hallo,

Recent heb ik last van het wel bekende bluescreen. Om precies te zijn ik heb er last van sinds ik een lan-pary heb gehand. Er waren toen wat problemen met de stroom en de PC is toen meerdere keren uitgevallen. Na dat de eerste bluescreen verscheen. Leek er nog niets aan de hand tot dat de bluescreen vaker verscheen. Toen heb ik iets gedaan met recovery ofzo (ik weet het niet precies) toen heeft ie naar mogelijk probleem gezocht maar niets gevonden. Na dat dat was gedaan deed de pc het een aantal dagen weer gewoon. Helaas kwam het weer terug maar dit keer direct na de opstart van de pc en zelfs in het recovery menu ik kon helemaal niets meer. Op een gegeven moment kon ik weer een beetje maar niet meer dan 5 tot 10 minuten. Zo heb ik de dmp files op een usb stick kunnen zetten zodat ik die met de vraag mee zou kunnen sturen. Mijn vraag is dus hoe los ik dit op?
Mijn besturingssysteem is w7 ultimate 64 bits
Als er nog meer info nodig is hoor ik het wel

Bijgevoegd is de laatst aangemaakte .dmp file

Bijlagen

Zet maar eens een systeemherstelpunt terug van voor die Lanparty!

Dat zou een oplossing zijn, de recovery software heeft alleen een herstelpunt van 18 december de lanparty was op 8 december. Hij heeft dus geen herstelpunt van voor de lanparty. Toch bedankt voor het helpen

Laatst bewerkt door een moderator:
Goed gekeken?
Oudere herstelpunten kuinnen mogelijk verborgen zijn en in beeld gebracht worden.

Scan eerst eens met Mbam Free!

Laatst bewerkt:
Zal ik zo doen. Ondertussen ben ik er wel achter wat verantwoordelijk is voor de crash namelijk: ntoskrnl.exe

Die in ieder geval niet recent. Wel was het TCPIP.sys en tcpipreg.sys etc. ( 3 okt 2012).

Hallo,

Zet je foutcode maar hier eens neer.. Ik vermoed dat je RAM geheugen kapot is, omdat hij het redelijk vaak doet. Want de .dmp file uit je .rar archief niet kan openen

Mbam heeft helaas niet geholpen.

Ik weet niet precies wat de fout code is. Als die op het blauwe scherm verschijnt heb ik hem niet kunnen noteren want dat gaat me veel te snel.
Hier even alle info die ik heb op een rijtje:

Problem signature:
Problem Event Name: BlueScreen
OS Version: 6.1.7601.2.1.0.768.3
Locale ID: 1043

Additional information about the problem:
BCCode: 1a
BCP1: 0000000000041284
BCP2: 0000000005627001
BCP3: 00000000000051AB
BCP4: FFFFF70001080000
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 768_1

Files that help describe the problem:
C:\Windows\Minidump\122112-33399-01.dmp
C:\Windows\Temp\WER-40607-0.sysdata.xml

Read our privacy statement online:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x0409

If the online privacy statement is not available, please read our privacy statement offline:
C:\Windows\system32\en-US\erofflps.txt

Maar goed. Als mijn RAM het zou zijn. De pc is nog geen jaar oud. Is wel heel erg snel.

Hallo,

Je kan een memory test doen met windows... Of met memtest86.. Dan kan je je RAM controleren op fouten.

hij is nu bezig met memtest-86 en het ziet er niet goed uit. errors lopen op top 700 en nemen nog toe

correctie 900000 en het neemt nog toe

Laatst bewerkt:
Persoonlijk denk ik dat door het herhaaldelijk uitvallen v.d. stroom je Ram naar de filistijnen is, of in ieder geval een deel ervan.
Hoeveel reepjes ram heb je aan boord? Haal er anders alles uit en begin met 1 reepje, gaat het goed dan het ander reepje erbij enz.

Laatst bewerkt:
er zitten er 2 in. Ik zal het eens probeeren.

Wel het probleem is gevonden denk ik. Een van de RAM dinges is kapot. Eerst alleen op de eerste gedraait ja hoor +/- 10 minuten blauwscherm. tweede erin gestopt, aangezet. Het is nu een half uur verder en nog helemaal niets. Ik laat hem nu natuurlijk nog lekker draaien tot een uurtje of 23:00 als hij het dan nog doet hebben we één dader. Lekker zo vlak voor kerst kan er weer een eurotje of 50 uit voor nieuwe RAM. Hopen dat dit binnen de garantie valt dan maar.

Bedankt voor het helpen met mijn probleem. Zonder jullie het ik niet eens aan mijn RAM gedacht.
Nog even duimen voor de komende uren dat het tweede reepje het gewoon uithoud kan ik in ieder geval nog iets met mijn pc doen.

Nogmaals bedankt en alvast fijne feestdagen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Welk geheugen heb je nodig?
Misschien heeft iemand dat voor een zacht prijsje nog liggen.

Mooi dat het gelukt is en succes verder! :thumb:
(klik even op "zet status opgelost" in de donkerblauwe werkbalk, direct boven de beginposting v.d. site).
Ook fijne feestdagen nog!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan