Bluescreen

Status
Niet open voor verdere reacties.

iforczz

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2013
Berichten
31
Hallo allemaal,

Ik doe een ICT opleiding en hierbij gebruiken hardeschijfen met brackets.
Thuis als ik normaal op me computer zit dus zonder schoolschijf erin doet alles het perfect , maar als ik thuis de hardeschijf dus van school in mijn bracket wil doen doet hij het wel, maar dan tussen ongeveer een kwartier en halfuur reageert mijn hele computer niet meer en krijg ik een blue screen na ongeveer 30 een zwart scherm met niks erop te hebben gehad.
ik kan trouwens nog wel gewoon op me normale schijf die in me computer zit zonder een bluescreen te krijgen

Ik weet zelf natuurlijk ook wel dat het aan komt doordat de hardeschijf aan de computer van school gewent is en daardoor mijn RAM niet herkend....

Maar weet iemand hoe je dit kunt oplossen, ik heb het al aan leraren gevraagd weten het zelf ook niet en ik heb ook op het internet gezocht en ook niks gevonden...

ik hoop dat iemand mij kan helpen
 
Laatst bewerkt:
Ik weet zelf natuurlijk ook wel dat het aan komt doordat de hardeschijf aan de computer van school gewent is en daardoor mijn RAM niet herkend....
Vreemd verhaal hierboven, maar al goed, dat even buiten beschouwing gelaten.
Een BSOD wordt zeer zelden door de hardware veroorzaakt, eerder door slecht functionerende drivers of incompatible hardware.
Je verteld niet de BBcode van de bsod alsmede de windows versie waar je op draait. Alsmede of het om ide of sata schijven gaat.
Pas dan kunnen we gerichter gaan kijken naar de mogelijke oorzaak.
 
Ten eerste ik heb niet gezegd dat het door de hardware kwam.

de schijven zijn sata zowel van thuis als school.

de BBcode is 0x00000F4 (0x0000000000000003, 0xFFFFA80095ABB30, 0xFFFFFFA80095ABE10, 0xFFFF80003BBB350).

en alle drivers zijn gewoon goed geinstalleerd in dat weet ik wel uit ervaring want ik zit namelijk al 3 jaar in de ICT.

De schoolschijf Heeft 3 partities waarvan 1tje natuurlijk system reserved is en 1tje is Windows 7 Enterprise 64 bits en de andere is Windows 8.1 Professional 64 bits,
Hiernaast wordt ook nog op de Windows 8.1 via VM-Ware meestal een Windows Server 2012 gerunt

op me eigen schijf staat Windows 7 Professional 64 bits, en hier wordt soms ook dezelfde Windows Server 2012 op gerunt als die van de schoolschijf via VM-Ware.

De specs van mijn PC Thuis zijn:
AMD Zambezi FX-8150
8GB RAM 2133Mhz
EVGA GTX 670 2GB DDR5 256bit

De specs van school pc(niet 100% zeker):
Intel core i7 4770K
16GM RAM 1866Mhz


Als je meer moet weten zeg het maar
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ten eerste ik heb niet gezegd dat het door de hardware kwam.
Dat klopt, dat zei ik dus ook.

ik heb ook op het internet gezocht en ook niks gevonden...
Die bbcode levert bij microsoft support diverse hits naar hotfixes. Deze is er mogelijk één van. Kijk daar eens naar die het dichtst jouw probleem raakt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan