Bluescreens

Status
Niet open voor verdere reacties.

sobieski

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2004
De PC van mijn zus is helemaal vastgelopen. Hij vertoont enkel bluescreens, ook als je hem in veilige modus wilt opstart. Volgens mij ontbreekt een deel van de bootsector.
Mijn vragen:
1. Dien ik XP volledig opnieuw te installeren en hoe?
2. Hoe geraak ik op de DOS prompt om de HDD te herformatteren
3. Kan ik dit probleem ook op een minder tijdrovende manier oplossen?
Naar een vorig herstelpunt gaan, gaat immers niet.
Of wel ?

Oja, ik heb ook geen originele Restore disks of zo, enkel een kopie van XP op CD-ROM (met een werkende CD-Key)
Moet ik er ook alle randapparatuur afhalen vooraleer te herstellen (printer, webcam, microfoon...)

Misschien is je huidige installatie nog te redden, maar ik zou het niet eens meer proberen.... Als ie in veilige modus ook al bluescreens geeft kan je beter opnieuw installeren.

Je hebt geen dos nodig, aangezien je cd-rom bootable is en je kan formateren via de windows setup.

Dus cd-tje erin, pc aanzetten en op een toets drukken als ie vraagt: Boot form cd-rom.
Mocht ie dit niet vragen en gewoon windows proberen te starten dan kan je in de bios de opstartvolgorde veranderen (Bootorder), zorg ervoor dat ie eerst de cd-rom checkt en dan pas de hdd (Harddisk).

In windows setup wijst het zich vanzelf denk ik, maar kom je ergens niet uit, post het even.

Of het mogelijk is om naar een vorig herstel te gaan, kun jij toch het beste beantwoorden lijkt me. Ik zou het gewoon eens doen. Je hebt immers weinig te verliezen. Wat je zou kunnen doen is windows opnieuiw installeren (eroverheen dus). Je raakt dan niets kwijt. Doen zoals GForze zegt dus....

Restore cd...... Heb je een compleet systeem ? Bv packard bell, compaq of dell ofzo ?

Randapparatuur kan je gewoon laten zitten, windows zal dit detecteren als hij de eerste keer start.

Haal alleen (indien nodig) usb apparaten los welke eerst software nodfig hebben voor je het apparaat mag inpluggen (volgens handleiding van het apparaat)

Geplaatst door sobieski
Hij vertoont enkel bluescreens, ook als je hem in veilige modus wilt opstart.

Kenju,
Als je het bovenstaande leest dan zou je toch denken dat je nergens meer bij kunt komen.

Ik zou voor een schone installatie gaan, gewoon alles eraf en opnieuw installeren, zoals Gforze ook al aangeeft.

Nee, dit was ooit in een grijs verleden een PB maar is helemaal aangepast en veranderd.
Zal jullie zondag laten weten of het gelukt is.
Nog één vraagje - hoe geraak ik in de BIOS?
Via F2?

Ik vraag me eigenlijk af waaraan ik zo een aanmatigende reactie verdiend heb? Betalen en zo?
WAAROM DAN? Ik heb heel de site bekeken en dit is de eerste sh**t reactie die ik zie op een gewone vraag om hulp.
Bedankt iedereen hier voor jullie nuttig advies, en de laatste poster... niet bedankt, zo'n arrogantie - zelden gezien!!!!:evil:

Geplaatst door André Klaver
Of del.

Sobieski,
Ik denk dat jij je hier om druk maakt, klopt dat.

Dit is een antwoord op jouw vraag: hoe kom ik in de bios dat kan door de DEL. toets in te drukken.

Dus ik denk dat jij je een beetje verkeerd uitdrukt in jou laatste antwoord.

Nee Sobieski,
Ik heb jou opmerking nog eens en nog eens gelezen.
Jij maakt je kwaad om de handtekening van Andre Klaver.

Dit moet je niet doen, zo wil hij iedereen proberen om lid te maken van deze site (helpmij lid dus)
En het regeltje over virus en vuurmuur moet je lezen met een velugje humor.

Oei, wat kan iets verkeerd overkomen, ik bedoelde inderdaad alleen maar: of op delete drukken....
:confused:
En dat van die virusscan en firewall is bij velen bekend: zonder firewall zit je eigen comp binnen de kortst mogelijke tijd vol rommel en zonder scanner word je zelf een bron van besmetting voor anderen.
Ik heb dat een beetje populair in mijn handtekening gezet. Sorry dat het verkeerd overkwam, maar ik heb er verder nog nooit iemand over gehoord.
:8-0:

Ja ik,heb ook een betje overtrokken gereageerd, waarvoor mijn excuses:(
Ik ga vandaag proberen de PC van mijn zus te herstellen.
Ik denk dat haar dochters de firewall of antivirus hebben uitgezet en dat er iets kwaadaardigs binnengeslopen is.
Is het trouwens mogelijk als Administrator ervoor te zorgen dat gewone gebruikers firewall en antivirus NIET kunnen uitschakelen?

Ik heb het zo eens zitten lezen, maar kun je ook vermelden wat er exact in de Bluescreens voor foutmelding stond?
Dit om te kunnen achterhalen wat nou het probleem is.

PS een firewall of antivirusscanner kunnen ook door een virus uitgeschakeld worden, dus dit hoeft niet persé door een persoon gedaan te zijn.;)

In XP is dat mogelijk, de home versie of de pro ?
Home = account maken met beperkte mogelijkheden.
Pro = beveiliging op map niveau (ntfs)

Ga toch maar eens mijn handtekening aanpassen. Het schrikt nieuwe leden af. :D
Zo beter?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan