Bluetooth apparaat niet aangesloten zegt pc maar mobiel ziet hem wel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michel1970

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 nov 2005
Goedenavond. Ik zou heel blij zijn :thumb: als iemand me kan helpen bij dit vraagstuk:

Ik heb een mobiel (Samsung Galaxy S) met bluetooth. Vanmiddag leuke foto's genomen die ik via bluetooth op mijn laptop (HP compaq nc6320) wil zetten. Bluetooth op de laptop staat aan. In het apparaatbeheer staat een bluetooth device (HP integrated module with bluetooth 2.0) ingeschakeld. De HP wireless assistent zegt dat zowel het WLAN als Bluetooth zijn geactiveerd.

Mijn mobiel ziet de laptop ook, echter als ik vanaf de mobiel een verbinding wil maken naar de laptop krijgt mijn mobiel geen verbinding (vraagt ook om een wachtwoord, geen idee wat dit is. Probeerde al a,b,c,d en 1234).

Vanaf mijn laptop krijg ik het echter niet voor elkaar om naar bluetooth apparaten te scannen. Rechtermuisknop op de bluetooth icoontje rechtsonder in beeld geeft de foutmelding dat het bluetooth apparaat niet gevonden is en dat ik moet controleren of het wel is aangesloten. Via het startmenu klikken op 'mijn bluetooth locaties' levert dezelfde melding op.

Moet ik het bluetooth apparaat soms nog ergens activeren? Ik snap er niets van. Wie kan helpen? Ik zou er erg blij mee zijn.

Michel :confused:

Probeer als wachtwoord eens 0000 (vier maal de nul)
Dit is meestal het standaard wachtwoord af fabriek (totdat je dat zelf wijzigt)

Laatst bewerkt:
Hoi. Dank voor je berichtje. Helaas weer de mededeling dat koppeling met mijn laptop onmogelijk is. Dat klinkt wel drastisch. Waarom zouden ze onmogelijk zeggen ipv het is een fout wachtwoord. Nog andere opties?

Find and pair with other Bluetoothenabled devices
1. In Idle mode, open the application list and select Settings → Wireless and network → Bluetooth settings → Scan devices.
2. Select a device.
3. Enter a PIN for the Bluetooth wireless feature or the other device’s Bluetooth PIN, if it has one, and select OK. Alternatively, select Accept to match the PIN between your device and the device.
When the owner of the other device enters the same PIN or accepts the connection, pairing is complete. If the pairing is successful, the device will automatically search for available services.

Some devices, especially headsets or hands-free car kits, may have a fixed Bluetooth PIN, such as 0000. If the other device has a PIN, you must enter it.
klik

Dank je maar het probleem zit hem niet bij de Galaxy. Die ziet de laptop prima. Het probleem zit hem in de laptop die blijkbaar wel bluetooth heeft maar wat ik niet aan de gang krijg.

Ben ff op de site van HP geweest maar daar staan drivers klaar voor je bluetooth device (afhankelijk van welk OS je hebt) daar zou ik eens gaan kijken.
Klik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan