Bluetooth bestand ontvangen werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

koldis4

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2011
Berichten
7
hoi,

Met de Wizard 'Bestanden via Bluetooth overzetten' kan ik een bvb een muziekbestand perfect overzetten naar de smartphone (Star S5230) maar het omgekeerde, dit is dus 'Een bestand ontvangen' met de Wizard lukt niet, ik krijg steeds het blanco scherm met de melding 'Wacht op een verbinding met een ander computer of een ander apparaat...' en die komt er dus niet.

Op de Star is Bluetooth wel degelijk ingeschakeld en hij detecteert de pc ook want de naam van de pc staat op het Bluetooth zoek schermpje. Ik heb dus eigenlijk wel verbinding maar het Wizard programma loopt gewoon niet door, ipv Volgende (= opaak) kan ik alleen dus maar Annuleren doen.

Dit heeft vroeger wel gewerkt maar na een herinstallatie van Vista doet hij het niet meer. Die Bluetooth software loopt vast bij de functie Ontvangen.
 
Laatst bewerkt:
bijkomende info:

Het stuurprogramma is van Microsoft 6.1.6002.18005 (21/06/2006)
In Apparaatbeheer staat bij Netwerkadapters: Bluetooth apparaat (RFCOMM Protocol TDI)
Melding: Dit apparaat werkt correct
locatie op: Silicon Wave Bluetooth Wireless Adapters
bijwerken: computer + online: geen nieuwer stuurprogramma gevonden
ongedaan maken: ok, na herstart komt hetzelfde stuurprogramma terug.
Wizard > Ontvangen werkt nog altijd niet.
 
Ik weet niet zeker of dit invloed kan hebben, maar heb je de windows firewall instellingen al gecontroleerd? Het kan zijn dat de firewall de bluetooth verbinding tegenhoudt.
 
Ik heb in de windows firewall de windows bluetooth toepassing fsquirt.exe (system32) toegestaan maar dat helpt niet, ook het uitschakelen van de firewall lijkt niet te helpen.

De usb stick adapter die ik gebruik is de bluetooth 2.0 tiny usb adapter van digitus, spec v2.0 + edr, rate (edr) tot 3 mbps, communicates with all standard bluetooth devices (?), zal die eens laten nazien mss.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan