bluetooth headset voor voice over gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcel1977

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2007
Hallo allemaal,

Ik hoop dat ik hier op de juiste plaats ben met deze vraag.

Mijn vrouw geeft les in linedancing, daarvoor gebruikt ze een laptop. Nu hebben we vandaag een bluetooth dongle opgehaald met een bluetooth headsetje erbij.

Nu is het de bedoeling om met dat headsetje over de muziek heen te praten.

De dongle is geinstalleerd, het headsetje is gekoppeld, de hardware is getest met de ingebouwde optie in xp en dat functioneert goed, in het headsetje praten en dan over de luidsprekers weergeven. Alleen nu is het de bedoeling dat dat dus gebeurt als ze muziek draait, dat wilde nog niet zo goed lukken.

Nu vraag ik mij dus af of daar een speciaal programmatje voor is of dat het gewoon in te stellen is in i-tunes of mp, of iets dergelijks.

Alvast bedankt voor de reacties.

Heb je de instellingen voor geluid al aangepast? (Start > Configuratieschem > Geluiden & audioapparaten). Je kunt daar afzondelijk voor geluid en spraak bronnen kiezen. Onder de volume knop zit een mixer-scherm, met voor elke bron een volume schuif. Kijk ook onder 'opties' opname/afspelen in het mixerscherm.

Het kan ook zijn dat dit niet (1-2-3) gaat lukken, omdat de Headset de geluidskaart (die de mp3 moet afspelen) 'overneemt'.. Welke headset is het, heb je een link?

Ik zie nergens dat dit apparaat over de (computer) speakers kan klinken.. In de manual gaat het alleen over de telefoon-functie..Hoe heb je dat gedaan, is daar aparte sofware voor bijgeleverd? En heb je al in de geluidsinstellingen gekeken (zoals hierboven beschreven) ?

Ik heb de headset al gekoppeld met de laptop, en het geluid kwam via de speakers van de laptop terwijl ik in het headsetje aan het praten was. Dus het zou volgens mij moeten willen, alleen nu ben ik nog op zoek naar het juiste programma om het over de muziek heen te laten horen, een soort van karaoke zeg maar.

Ok.. Je zou volgens mij elk muziek-afspeelprogramma kunnen gebruiken om over de muziek heen te praten, maar of dat ook samen met je bluetooth apparaat ligt aan de geluidskaart en de instellingen daarvan..

Ik heb een programma gevonden waarbij het mogelijk is om via een bt headsetje over de muziek heen te praten, namelijk "SAM broadcaster" alleen was er heel veel ruis en gekraak te horen, en ik kreeg het niet voor elkaar om dat eruit te filteren.

Dus nu hebben we een complete set opgehaald microfoon-zender-ontvanger, en nu is alles klaar, omdat het nu via dezelfde kaart gaat.

Het probleem dat het zo moeilijk was, was dat de invoer via een ander kanaal ging als de uitvoer.

Maar het is nu opgelost. In ieder geval bedankt voor de tips.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan