Bluetooth keyboard en Cyanogenmod

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cyroq

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2009
Hoi allemaal,

Ik weet niet of dit in het juiste topic staat want mijn vraag gaat over zowel hardware als software. Ik heb een HP Touchpad met Cyanogenmod 10 erop, en ik probeer hier een bluetooth toetsenbord op aan te sluiten. Het Maxxter slimline keyboard kan ik wel pairen, maar vervolgens reageert Android niet op de toetsaanslagen. Met een Galaxy S3 werkt het probleemloos. Ik weet dat er verschillende profielen in bluetooth bestaan waar het misschien aan kan liggen, maar daar houdt mijn kennis op. Wie weet hier meer over en kan me in de goede richting helpen?
Alvast bedankt!

Weet je zeker dat de ROM, die jij er nu op staat volledige bluetooth ondersteuning bied?

Over welke rom gaat het, en heb je een linkje?

Bedankt voor de snelle reactie! Bluetooth ondersteuning is dus afhankelijk van de ROM?
Ik heb destijds een tutorial gevolgd, maar zou zo niet weten welke versie ik heb. Waar kan ik dat terugvinden? In Android vind ik in ieder geval deze informatie:
CyanogenMod-versie: 10-20130418-EXPERIMENTAL-tenderloin-FOR_LIMITED_TESTING_ONLY_CAM
Build-nummer: cm_tenderloin-userdebug 4.1.2 JZO54K

Bedankt voor die informatie, ga even kijken of ik wat meer kan vinden over de Rom die je er nu op hebt draaien.

Ja de werking van de hardware is afhankelijk van de ROM, zeker op jou apparaat omdat die geen native android draait, maar webOS.
Alle drivers moeten dus opnieuw geschreven worden, en dan kan het dus zijn dat ze nog geen werkende bluetooth driver hadden.

//Edit:
Bij de rom die je nu draait is inderdaad het geval dat Bluetooth het meestal niet doet.

Ik stel voor om over te stappen op een andere ROM, voor meer informatie over de installatie en de verschillende ROMS, verwijs ik je door naar:
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1247

Daarnaast ik geloof dat deze ROM wel werkt: http://goo.im/devs/jcsullins/cmtouc...08-EXPERIMENTAL-tenderloin-BLUETOOTH_TEST.zip

Hoe je moet flashen staat hier beschreven: http://rootzwiki.com/topic/31548-ro...ins-cm10cm101-unofficial-builds-edited-82413/

Succes

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de links! Ik ben ook even gaan zoeken en mij leek die BLUETOOTH_TEST versie ook te werken. Ik heb hem er net op gezet, maar helaas precies hetzelfde probleem. Pairen lukt, maar daarna gebeurt er niets meer. Vreemd, want het lijkt me dat elke Touchpad hetzelfde is. Ik kan wel bestanden versturen van en naar mijn telefoon via bluetooth. Is er misschien een kans dat de Touchpad gewoon niet compatibel is met het toetsenbord?

Fijn dat het flashen weer goed is gegaan.

Als bestanden versturen wel lukt, dan neem ik aan dat pairen met andere apparaten geen probleem is.

Zou het inderdaad gewoon kunnen zijn dat et toetsenbord niet werkt met de touchpad.

Greetz,
Rens

Pairen was bij mijn oorspronkelijke ROM ook geen probleem, maar vervolgens gebeurde er dus niets. Het schijnt dat met CM9 op de Touchpad Bluetooth vaak beter werkt, dus ik wilde die installeren. Maar nu loop ik tegen een ander probleem aan: hij start niet meer op! CM9 wordt geladen, maar blijft eeuwig in het opstartscherm staan (het cyaanblauwe poppetje). Ik vermoed dat dit te maken heeft met de downgrade van 10.1 naar 9, maar ik kan er verder niets over vinden. Heb jij misschien enig idee hoe ik dit oplos?

Het lijkt erop dat je een een zo genoemde 'boot-loop' zit, de oorzaak hiervan zijn verschillend, maar meestal is er iets niet goed gegaan met het flashen.

Heb je een dirty flash of een clean flash gedaan?

Dat wil zeggen, heb je voor het installeren van je nieuwe rom, via ClockWorkMod, een factory reset/data wipe + wiping davlik gedaan?
Als je dat niet gedaan hebt, moet je dat even doen en daarna de CM9 rom nog een keer proberen te installeren.

Mocht hij het daarna nog niet doen, moet je even kijken of je terug kan naar CM10 Rom, en dan opnieuw proberen.

Kun je voor mij ook nog even kijken wat voor toetsenbord je wilt aansluiten? Wat is het merk en type van het toetsenbord?

Laatst bewerkt:
Ik kwam de term boot loop al tegen, maar volgens mij betekent dit dat na het opstarten je weer terug komt bij het startscherm waar je kunt gaan flashen of CWM kan opstarten. Dat is niet het geval, hij blijft in het laadscherm hangen van CM9. Toen ik van 10.1 naar 9 ben gegaan heb eerst een backup gemaakt (thank god!) en heb ik partition cache gewiped en Davlik ook. Hierna CM9 geinstalleerd met gApps, maar dat werkte niet.
Vanochtend ben ik teruggegaan naar 10.1, nog eens gecheckt of ik de juiste versie had van gApps voor CM9 (gapps-ics-20120429-signed, zou moeten kloppen) en wederom een clean flash en install van CM9, maar nu eerst zonder gApps. Ook dan start hij niet op.
Misschien dat ik een volledige factory reset moet doen? Het liefst wil ik wel m'n apps, instellingen en backups intact houden natuurlijk.

Het toetsenbord dat ik wil aansluiten is Maxxter Slimline Bluetooth Keyboard (van de Action...), waar je helaas heel weinig over kan vinden op internet. Ik heb weinig zin om een dure te kopen als het straks niet werkt, dat snap je natuurlijk wel ;)

Een boot loop betekent hetzelfde als de letterlijke vertaling ervan. Opstart lus. Hij blijft dus constant (opnieuw) opstarten.

De stappen die je onderneemt om een nieuwe rom te flashen zijn prima. Zo doe ik het ook altijd.
Ik denk dat je toch een factory reset moet doen, en het daarna nog een keer moet proberen.

Je apps en gegevens blijven natuurlijk intact, want daar heb je een backup van gemaakt.

Ik heb daarnaast even de specificaties van je toetsenbord opgezocht, die staan hier: http://shop.onecast.nl/bediening/26-maxxter-slimline-bluetooth-keyboard-.html

En het volgende viel mij op. Het toetsenbord werkt met Bluetooth 3.0 en de HP Touchpad komt niet verder dan Bluetooth 2.1.
De Samsung Galaxy S3 waar je het over hebt heeft Bluetooth 4.0.

De oorzaak dat het toetsenbord niet werkt op je HP maar wel op je Samsung is omdat de bluetooth versie van je touchpad gewoonweg te laag is, en het toetsenbord en de tablet niet goed met elkaar kunnen communiceren.

Ik ben dus bang wat voor software we er ook op zetten dat die 2 nooit met elkaar kunnen gaan werken.

Greetz,
Rens

Ontzettend bedankt voor alle hulp. Ik had de specs van het toetsenbord niet kunnen vinden, en ik heb überhaupt te weinig kennis van Bluetooth om er iets zinnigs over te zeggen. Nu is me in ieder geval duidelijk waar het probleem ligt!
Ik zet CM10.1 er weer op, dat lukt in ieder geval. Mocht ik ooit een factory reset doen, wat wordt er dan precies gewist? Niet dat dadelijk de hele opslag gewist wordt incl. mijn backups.

Ik ga op zoek naar een toetsenbord met Bluetooth 2.1 of lager, dan moet het toch gaan lukken. Als er dan nóg problemen zijn zie je me hier terug :rolleyes:

Met een factory reset gaat inderdaad alles van je tablet af, zoals de naam al zegt, hij wordt gereset naar de staat waar je hem in gekocht hebt.
Als je je backup op een sd kaartje hebt staan, is het verstandig om die eruit te halen en daarna factory reset uit te voeren.

Succes met opnieuw opzetten van CM10.1

Wil je bovenin de pagina je status van je vraag nog even op opgelost zetten.

Inmiddels staat CM 10.1 er weer op en heb ik een toetsenbord met Bluetooth 2.0 gekocht. Maar helaas, weer geen succes! Pairen gaat prima, maar daarna gebeurt niets meer op m'n tablet. Wederom gaat het naar mijn Galaxy S3 wel goed. Het is dit model: http://www.banggood.com/Bluetooth-Wireless-White-Keyboard-For-Macbook-Mac-IPad-IPhone-p-85883.html.
Ik heb nu geen idee meer of het aan de bluetooth versie ligt, aan de ROM of nog iets anders...

Update: in WebOS werkt de bluetooth koppeling blijkbaar wel. De hardware is dus geen probleem, ik hoop dat ik CM10 of 9 er op krijg zodat ik dat nog kan uittesten, maar het blijft een raar verhaal. Tips zijn nog altijd welkom!

Laatst bewerkt:
[bump]
Heeft iemand nog een idee? CM10 geeft hetzelfde probleem (wel pairen, niet typen), maar CM9 krijg ik er niet op (bootloop). Het liefst zou ik CM9 nog eens proberen, maar hoe krijg ik die op m'n Touchpad zonder bootloop?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan