Bluetooth op samsung mobiel

Status
Niet open voor verdere reacties.

MVANDEVORST

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2006
Ik bezit een mobiele telefoon van Samsung M150, waarop bluetooth aanwezig is.
Ik kan met dit toestel foto's maken. Ik wil de foto's overzetten op mijn PC (windows XP)
Nu heb ik een USB bluetooth adapter (Qtrek) aangeschaft. Als ik deze aansluit op de PC
zie ik op mijn telefoon: Geen bluetooth apparaat gevonden. Op de PC verschijnt helemaal niets. Waarom werkt dit niet? Wat moet ik nu doen zodat het wel werkt. In de winkel waar men mij de USB bluetooth adapter verkocht beweert men dat het wel zou moeten lukken.
Daar ben ik dus mooi klaar mee.
Kan iemand mij van advies dienen?
Bedankt. Groetjes, Vorsje.

Nadat je de bluetooth dongle in de usb poort van je pc hebt gestoken, krijg je onder in je taakbalk een bluetooth-icoontje.
(je krijgt, neem ik aan, toch wel een melding dat je pc een nieuw apparaat heeft gevonden ?)
Klik hierop met je rechter muisknop, vervolgens krijg je een menu (tenminste zo werkt dat bij mijn sitecom dongle), waar je de functie bluetooth ''aan'' kunt zetten.
Het is dus niet zo, dat als je de dongle in je pc steekt, er automatisch een verbinding is en de twee apparaten elkaar zien !

Laatst bewerkt:
Ik heb bluetooth op mijn mobiel aangezet, maar ik heb geen bluetooth op mijn PC aanwezig.
Via apparatenbeheer kan ik bluetooth althans niet vinden.
Er verschijnt dus ook geen bluetooth-icoontje op de taakbalk.
Ik veronderstel dat het dan dus niet werkt.
Nu weet ik niet of je bluetooth kan installeren (ik heb windows XP), maar ja, dat zal wel een hele onderneming zijn naar ik aanneem.
Zou ik in dit geval niet beter kunnen uitzien naar een kabeltje dat ik aansluit op zowel mijn mobiele telefoon als op de PC?
Groetjes,
Vorsje.

Laatst bewerkt:
Nu weet ik niet of je bluetooth kan installeren (ik heb windows XP), maar ja, dat zal wel een hele onderneming zijn naar ik aanneem.
Zou ik in dit geval niet beter kunnen uitzien naar een kabeltje dat ik aansluit op zowel mijn mobiele telefoon als op de PC?
Groetjes,
Vorsje.

Met bluetooth moet het ook lukken hoor :)
Het is me alleen niet duidelijk of je het bleutooth-stickje goed hebt geïnstalleerd op de computer? Als het bluetooth-stickje goed is geïnstalleerd, zie je meestal een pictogram (naast de klok), waar je op moet rechtsklikken en dan op "ontvangen" moet klikken.

Het is ook mogelijk om gebruik te maken van het programma PC Studio van Samsung, om dan via bluetooth te verzenden.

Succes :thumb:

Als ik het blue-stickje aansluit op de PC gebeurt er verder helemaal niets.
Er verschijnt naast de klok op de taakbalk ook geen bluetooth-icoontje.
Dus wat nu nog?

Als bluetooth niet geïnstalleerd is, dan wordt het inderdaad moeilijk om iets te verzenden/ontvangen :)
Je zei dat je een Qtrek bluetooth-stick hebt, weet je ook welk type je hebt?

Bluetooth op samsung mobile

Laat ik beginnen met te zeggen dat e.e.a. intussen is opgelost. Waarom?
Omdat ik zo snugger was niet verder te kijken dan m'n neus lang is.
Bij bluetooth Qtrek (K11) zat een installatie CD-tje. In de winkel waar men dit soort accessoires verkoopt is er niemand geweest die mij hierop attent heeft gemaakt. Men veronderstelt wellicht dat ik dat zelf wel zou weten (zien). Nou mooi niet dus. Maar goed, ik heb het intussen wel ontdekt, het bluetooth programma voor windows geïnstalleerd en het werkt.
Bedankt voor de moeite en de tijd die jullie je hebben getroost om deze ondeskundige computerfreak uit de brand te helpen.
Groetjes,
Vorsje.

Mooi dat het toch nog met het bluetooth-stickje is gelukt.
Lukt het nu ook met bestanden naar computer zenden en andersom?
Je kunt, zoals ik al eerder had aangegeven, ook gebruik maken van de Samsung PC Studio die data van- en naar het mobiele toestel kan overzetten zoals foto's en video's.
Het is wat uitgebreider, omdat je met de optie "Bestanden overbrengen" net zoals je Windows Verkenner makkelijk door je telefoon kunt bladeren.

:thumb:

Mooi dat het toch nog met het bluetooth-stickje is gelukt.
Lukt het nu ook met bestanden naar computer zenden en andersom?
Je kunt, zoals ik al eerder had aangegeven, ook gebruik maken van de Samsung PC Studio die data van- en naar het mobiele toestel kan overzetten zoals foto's en video's.
Het is wat uitgebreider, omdat je met de optie "Bestanden overbrengen" net zoals je Windows Verkenner makkelijk door je telefoon kunt bladeren.

:thumb:

Ja, ik had Samsung PC Studio al gedwonlaod en inderdaad via dit programma werkt het perfect. Ik kan nu de foto's van mijn samsung mobile overzetten naar de PC en daar was het uiteindelijk allemaal om begonnen. Nogmaals erg bedankt voor de adviezen.
Groetjes,
Vorsje.

Laat ik beginnen met te zeggen dat e.e.a. intussen is opgelost. Waarom?
Omdat ik zo snugger was niet verder te kijken dan m'n neus lang is.
Bij bluetooth Qtrek (K11) zat een installatie CD-tje.

Mooi dat je er nog even op terug komt....
Op deze manier kan een ander er ook nog zijn voordeel mee doen !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan