de grote vraag
Zo heb nu twee dagen een bluetooth headset. Na eerst een goedkopere meteen te hebben omgeruild, heb ik een mr. Handsfree Butterfly II.
Hij werkt prima met mijn telefoon, Orange SPV C500. Gewoon pairen, en hoplakee bellen werkt. Muziek afspelen via de headset is iets meer werk, maar zoek naar het programmaatje BlueTunes (wat een bepaalde routine van Windows Mobile uitzet genaamd cdial.exe waardoor al het geluid naar de headset gaat).
Nu ben ik op zoek naar dé manier waarop ik hem aan de computer koppel. In de handleiding staat dat dit mogelijk is maar 'raadpleeg de handleiding van uw pc voor verdere informatie'

Lekker dus, want als je die al hebt staat daar natuurlijk wel precies in hoe het moet?!?! Nee dus...
Ik ben nu al een aantal uurtjes het internet aan het afstruinen naar de juiste info. Het meeste wat ik hoor is dat je BT-adapter in je pc audio gateways ondersteunen. Hierdoor kan je na het pairen met je pc ervoor kiezen in control panel->audio apparaten en ****->etcetera dat je je bluetooth wil gebruiken ipv je huidige geluidsapparaten.
Maarja.. als ie geen audio gateways ondersteunt? Wat dan.. ik denk dat ik dat probleem ook heb. Veel forums hebben het inderdaad over de automatisch toegewezen windows driver voor je BT-adapter uit te schakelen en een nieuwe in te installeren die wel audio gateways ondersteund.
Hier eindigt mijn verhaal voor nu.. Want ik heb een NEC Versa laptop met build-in bluetooth adapter. Geen cd's of iets met huidige software erop. Dus stel dat ik de drivers van de adapter verander en hij werkt helemaal niet mer dan (ook voor normaal BT verkeer) dan kan ik nie meer terug :S
Dusssssss... iemand die dit al wel geprobeerd heeft (met dongle of build-in)?
zie ook:
http://forums.mobileburn.com/showthread.php?t=6342&page=2