bluetooth voor gsm en skype

Status
Niet open voor verdere reacties.

Porcupine

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2005
Ik overweeg om voor m'n gsm een bleutooth aan te schaffen. Maar omdat ik ook een headset nodig heb voor m'n pc, dacht ik misschien 2 vliegen in één klap te kunnen slaan. Daarom mijn vraag of het mogelijk is de bleutooth ook te gebruiken op m'n pc als headset en wat heb ik dan extra nodig om m'n pc er geschikt voor te krijgen?

Maar wat helaas niet werkt is je mobiel als headset te gebruiken, dat is waar ik al een tijd mee bezig was maar helaas is daar geen optie voor.
Simpel omdat je mobiel niet als headset wordt gezien binnen in de software. Hoe jammer ook.

grtjs jjw

ik wil de bluetooth voor de pc gebruiken voor voice over ip. Moet ik dan minimaal 2.0 hebben of kan het ook met lager?

jjw zei:
Maar wat helaas niet werkt is je mobiel als headset te gebruiken, dat is waar ik al een tijd mee bezig was maar helaas is daar geen optie voor.
Simpel omdat je mobiel niet als headset wordt gezien binnen in de software. Hoe jammer ook.

grtjs jjw

Toch had ik laatst iets vreemd, mijn telefoon was middels bluetooth verbonden met mijn pc.
Toen werd ik gebeld. Mijn telefoon gesprek was te beluisteren via 5.1 :D

Welke instellingen het waren weet ik niet meer, krijg het ook niet meer voor elkaar.:o

Hahaha :D als je dat nog eens voor mekaar krijgt....ik hoor graag de instellingen haha.

Grtjs jjw

bleutooth trouble

Ik heb een nokia 6230i en een jabra headset, alleen vind mijn telefoon de headset niet, wat zou ik daar aan kunnen doen?

jabra headset

johan505 zei:
Ik heb een nokia 6230i en een jabra headset, alleen vind mijn telefoon de headset niet, wat zou ik daar aan kunnen doen?

Je moet de aanknop van de headset eerst ongeveer ingedrukt houden. Als het ledje blijft branden moet de telefoon je headset eigenlijk vinden. Anders is er waarschijnlijk iets met je telefoon of zijn ze niet competabel

jabra headset bt 250 met skype

Hallo,

weet iemand hoe ik kan communiceren met skype met mijn headset. Mijn laptop ziet mijn headset en is verbonden maar verder heb ik geen idee hoe ik deze met skype kan gebruiken.

Alvast bedankt.

Groet Klaas

headset

Is dat een bleutooth headset? als je laptop bleutooth heeft moet de laptop hem herkennen. Maar met bleutooth sticks zijn er vaker problemen met het herkennen.

bluetooth headset

Ja, sorry voor de onduidelijkheid.

Maar het is een bluetooth headset. En ik heb ook bluetooth in mijn laptop. Mijn computer ziet de headset wel, maar kan er geen geluiden met opnemen of afspelen en dus ook niet bellen met skype.

Groeten,

Klaas

Het is me niet duidelijk.
Is de adapter goed geïnstalleerd? Je mag niet de Windowsdriver gebruiken. Kijk eens in apparaatbeheer.
Als ie goed is geïnstalleerd en hij is actief dan moet je in Skype > instellingen > audio-instellingen de bluetooth kunnen kiezen.

bluetooth headset

Bedankt voor de reactie. Ik zal komend weekend eens kijken bij apparaten beheer. Dan heb ik de headset weer tot beschikking. Als het dan nog niet lukt, laat ik het nog wel weten.

Groeten Klaas

de grote vraag

Zo heb nu twee dagen een bluetooth headset. Na eerst een goedkopere meteen te hebben omgeruild, heb ik een mr. Handsfree Butterfly II.
Hij werkt prima met mijn telefoon, Orange SPV C500. Gewoon pairen, en hoplakee bellen werkt. Muziek afspelen via de headset is iets meer werk, maar zoek naar het programmaatje BlueTunes (wat een bepaalde routine van Windows Mobile uitzet genaamd cdial.exe waardoor al het geluid naar de headset gaat).

Nu ben ik op zoek naar dé manier waarop ik hem aan de computer koppel. In de handleiding staat dat dit mogelijk is maar 'raadpleeg de handleiding van uw pc voor verdere informatie' ;) Lekker dus, want als je die al hebt staat daar natuurlijk wel precies in hoe het moet?!?! Nee dus...

Ik ben nu al een aantal uurtjes het internet aan het afstruinen naar de juiste info. Het meeste wat ik hoor is dat je BT-adapter in je pc audio gateways ondersteunen. Hierdoor kan je na het pairen met je pc ervoor kiezen in control panel->audio apparaten en ****->etcetera dat je je bluetooth wil gebruiken ipv je huidige geluidsapparaten.
Maarja.. als ie geen audio gateways ondersteunt? Wat dan.. ik denk dat ik dat probleem ook heb. Veel forums hebben het inderdaad over de automatisch toegewezen windows driver voor je BT-adapter uit te schakelen en een nieuwe in te installeren die wel audio gateways ondersteund.

Hier eindigt mijn verhaal voor nu.. Want ik heb een NEC Versa laptop met build-in bluetooth adapter. Geen cd's of iets met huidige software erop. Dus stel dat ik de drivers van de adapter verander en hij werkt helemaal niet mer dan (ook voor normaal BT verkeer) dan kan ik nie meer terug :S

Dusssssss... iemand die dit al wel geprobeerd heeft (met dongle of build-in)?

zie ook:
http://forums.mobileburn.com/showthread.php?t=6342&page=2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan