Bluetoothproblemen na 'tijdelijke vakantie' pc

inge o

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2007
Door bouw-/verbouwing en daardoor geen normale internetverbinding via kabel is mijn pc (Windows 10) tijdelijk niet gebruikt en werkte ik alleen met laptop (en hotspot via telefoon).
Paar dagen terug kon alles weer normaal worden aangesloten : zelfde pc als eerder, zelfde bluetooth-muis en toetsenbord maar nu geeft de bluetoothverbinding continu problemen : de verbinding valt continu weg en gaat even later weer aan (voor een paar minuten).
Het kan eigenlijk niet aan de verbonden items liggen want de muis en toetsenbord werken ofwel allebei wel, ofwel allebei niet. Ze staan (en blijven) ook normaal aangemeld staan voor het bluetoothprogramma.
Eén constante (en dat doet me toch vermoeden dat het een welomschreven probleem zou moeten zijn (hopelijk)) : de verbinding valt altijd weg nadat ik er een paar minuten mee werk en gaat áltijd weer spontaan aan nadat de pc uit slaapstand komt of nadat ik me afmeldde en weer aanmeldde.
Vooral mijn toetsenbord is niet zomaar vervangbaar omdat ik om fysieke redenen een klein toetsenbord nodig heb en die blijken bijna allemaal op bluetooth te werken.
Iemand die een oorzaak kan bedenken?

Heb je jouw toetsenbord- en muis momenteel gekoppeld met een ander apparaat die het wilt overnemen?

Heb je jouw toetsenbord- en muis momenteel gekoppeld met een ander apparaat die het wilt overnemen?
Nee, mijn toetsenbord was er nooit aangsloten en mijn muis (werd daarop wel gebruikt) is er afgemeld.

Misschien even de bluetooth driver updaten?

Misschien even de bluetooth driver updaten?
Geen idee hoe zoiets onder de bluetoothonderdelen precies heet, maar ik heb bij alles wat in 'apparaatbeheer' onder Bluetooth stond laten zoeken naar updates en overal kreeg ik de melding dat 'het beste stuurprogramma al geïnstalleerd was'. Als alternatief kon ik de optie kiezen om er zelf één naar keuze te installeren maar daar blijf ik maar wijselijk af.

Terug
Bovenaan Onderaan