Bluetoth Nokia 6233

Status
Niet open voor verdere reacties.

indiaantje

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2002
vraag 1: Ik wil, via bluetooth, muziek overzetten naar mijn telefoon. Dit lukt niet, krijg telkens de melding: overdracht mislukt. Van telefoon naar telefoon is overigens geen probleem.
vraag 2: Heb Nokia PC suite geinstalleerd op de PC. Het lukt niet met de PC verbinding te maken met de telefoon. Wat doe ik verkeerd? of moet ik me ergens meer voor aanmelden? Ben er niet zo goed in, maar wil er wel graag mee werken.

Hopelijk wil iemand mijn helpen en assisteren.

Alvast bedankt.

Ondertussen de handling voor Nokia PC suite 6.82 doorgenomen. Blijkt mijn pc van een bluetooth-stack te moeten zijn voorzien. Volgens de handleiding zit deze standaard in windows SP II. Dat heb ik volgens mij op mijn pc staan, maar weet dat niet zeker. Hoe kan ik dat controleren?

Hallo indiaan :)

Ben je toevallig in het bezit van een bluetooth usb stick? Om je pc, zeg maar, bluetooth geschikt te maken?

Greetz!

Ja idd, ik heb een bluetooth stick. Maar het lukt me niet via bluetooth contact te maken tussen pc en telefoon. Ik heb pas een nieuw toestel, bij mijn vorige toestel was het geen probleem.

jawel, de is het probleem niet. Als ik via het programma van mijn bluetooth een draadloze bestandsopdracht uit wil voeren, het bestand toevoeg en vervolgens mijn telefoon selecteer en op verzenden druk, gebeurd er wel iets. Alleen op het einde van de rit krijg ik de melding overdracht mislukt. Versturen van gegevens via pc via bluetooth naar een andere telefoon is geen probleem.

Enige wat ik me dan nog kan bedenken is dat je evt een softwarefout in je toestel hebt. Mocht je tel niet ouder dan een jr zijn (en dat zal gezien het model niet zo zijn, zo oud zijn die nog niet nl) dan valt het onder de fabrieksgarantie. Maar dan moet je hem op je verkooppunt aanmelden voor reparatie en dan ben je m minimaal 2 weken kwijt. En alles wat er nu opstaat ben je dan ook kwijt, tenzij het op je geheugenkaart staat. (haal die er wel uit mocht je m wegbrengen.. )

Greetz!

Nokia 6233 bt

vraag 1: Ik wil, via bluetooth, muziek overzetten naar mijn telefoon. Dit lukt niet, krijg telkens de melding: overdracht mislukt. Van telefoon naar telefoon is overigens geen probleem.
vraag 2: Heb Nokia PC suite geinstalleerd op de PC. Het lukt niet met de PC verbinding te maken met de telefoon. Wat doe ik verkeerd? of moet ik me ergens meer voor aanmelden? Ben er niet zo goed in, maar wil er wel graag mee werken.

Hopelijk wil iemand mijn helpen en assisteren.

Alvast bedankt.

Ik heb sinds enige tijd ook die Nokia 6233 voor werk gebruik met een groeps abonnement. Hij werd juist vanwege de betere bluetooth ondersteuning aangeraden ...
Nokia PC suite werkt bij mij ook niet ik gebruik een laptop met ingebouwd bt en wifi adapters.
De Nokia PC suite heb ik verwijderd. Nu gebruik ik de Toshiba bluetooth information exchanger De bt adapter is van Toshiba en deze levert de information exchanger functies mee.
Als de bluetooth adapter geactiveerd is is er in de explorer een bt icoon zichtbaar.
Met submappen en de telefoon die verbonden is vandaar uit kun je wel bestanden copieren door ze naar de mappen te slepen.
Het synchroniseren van adressen met de vorige telefoon is niet gelukt want dat zou met die Nokia PC suite moeten gaan .... niet dus.
Waarom Nokia PC suite geen aparaten ziet en zo ja de overdracht steeds laat mislukken is me een raadsel.
Ik heb ook anderen met dezelfde problemen met Nokia gezien op forums.
De toshiba adapter heeft gewoon wel verbinding met de telefoon.
Ik heb er spijt van dat we op aanraden van de KPN verkoper deze Nokia hebben gekozen en niet de Samsung die probleemloos werkt met bt.
En ook een duidelijker display heeft en logische functies.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan