Blunder word dure grap! :( help!

• Onderwerp starter Onderwerp starter KDay
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

KDay

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2016
Nou als jullie echt willen lachen, zal ik jullie wat vertellen.

Ik krijg een nieuwe laptop van me meisje, omdat de oude aan vervanging toe is. Ik helemaal blij dat ding een Asus a 550 euro mee naar huis. :D Er staat Windows 10 op en daar was ik nog niet mee bekend, maar ik denk: "Dat moet goed komen, want het wordt toch allemaal alleen maar beter en beter..." Toch?! :eek:

Ik aan de slag en wat blijkt Youtube hangt constant vast. Soms meer als 3 a 4 min :( Ik denk dat ligt aan die laptop en na een dag of 2 van alles proberen en uit te halen en veel gevloek en een meisje wat zich knap ***lig voelt die daar helemaal niks aan kan doen, bleek het nog altijd niet te werken. Dus ik met enige niet nader te nomen irritatie terug naar de winkel waar de gladde verkoper mij al zag aankomen en in eens met pauze was. Ik vervolgens daar (niet in mijn meest vriendelijke modus :mad:) mijn probleem bespreekbaar gemaakt en aangegeven dat alle mooie beloftes dus niet uit waren gekomen en ik geen vertrouwen meer in dat ding had en een andere te willen kopen. (Heel even wilde hij er tegen in gaan maar daar stapte hij overigens snel vanaf... Ik was echt NOT AMUSED zeg maar.)

Ik heb daar uiteindelijk een Medion Erazor Gaming laptop meegenomen. :thumb: Niet de 1e de beste laptop zoals ik begreep, maar ja... Was ook dubbel zo duur!:shocked:

Maar goed, ik denk geen gezeur, ik moet er lang genoeg mee doen en het moet gewoon goed zijn!

Kom ik thuis, sluit ik dat apparaat aan en idd pijlsnel! :thumb::D Maar na enkele minuten blijkt.... EXACT DEZELFDE MELDINGEN EN STORINGEN ALS DE ASUS! ! ! :mad::mad::mad::mad:

Ik meer onderzoek gedaan en ja hoor. Bekende problemen van WINDOWS 10! :mad::mad::mad::mad: Mijn eigen schuld, had ik beter moeten kijken. :(:(:(

Wie o wie kan mij redden van dit DRAMA! ! ! Heb heel youtube al afgelopen. (Ja, je raad het al. Op mijn oude laptop.) Nu heb ik een gloed nieuwe laptop die uitmuntend uit alle testen komt en eigenlijk ziet alles er ook heel goed uit. Maar dat Windows 10 wat er standaard op mee word geleverd geeft gewoon problemen. Het ziet er best mooi uit, maar voor de basic dingen die er makkelijk mee moeten kunnen geeft het ERG VEEL problemen. Ik weet 100% zeker dat het in aan windows 10 ligt.

Ik heb problemen met internet protecollen (?) Die heb ik inmiddels terug gezet van de Ipv6 naar de Ipv4. Toen deed mijn internet het in eens weer anders had ie geen wifi. Echter blijft hij benoemen dat hij deze niet kan updaten???? Maar goed ik hbe internet. Dat overleef ik nog wel als het zo moet. Maar het meest irritante nu is dat bv youtube echt irritant blijft hangen en enorm stoort. Trouwens alles wat je van filmpjes kijkt op internet.

Wie o wie heeft hier nog meer ervaring mee en wie heeft wel een degelijke oplossing? Ik kom er echt niet meer uit. :(:(:(:(:(:(:(:(

HELP AUB! ! ! :confused::confused::confused:

Hoop echt snel wat te horen.

Gr,

KDay

Welkom bij de Helpmij!

Ik vind dat je de belevenissen kleurrijk beschrijft, complimenten daarvoor.
Met je probleem / vraag, kan ik echter weinig. Youtube wel / niet goed, heeft m.i. weinig te maken met het besturingssysteem.
Ik heb op mijn machine(s) met (een upgrade) Win 10, binnen 3 browsers geen enkel probleem met youtube. (IE, Chrome en Edge)
Welke browser gebruik je en misschien een nog véél belangrijker vraag: welke (standaard) instellingen van Windows 10 heb je na ingebruikname van de machine veranderd?

Wélke storingen / meldingen ontvang je?

Laatst bewerkt:
Hoi gast0225,

Als eerste bedankt voor de snelle reactie. Ja ik zie dit gelijk als een mogelijkheid om wat rustratie kwijt te raken. Ha ha ha

Mijn browser is Google Chrome, daar alles daaraan gekoppeld is. Qua instelling heb ik alleen de IPv6 naar de IPv4 verbinding omgezet. (Gewoon de instructies van een Youtube filmpje opgevolgd en het werkte, dus ik allang blij!)

Verder heb ik de laptop een x of ...... 8 opnieuw geinstaleerd door dat fijne internet probleem. Maar goed dat werk nu. Alleen dat blijven hangen van youtube. Als ik zeg ergerlijk is dat een "understatement". Je moet je voorstellen je zet een muzieknummer aan en dan blijft ie gewoon hangen den dan hoor je heel hard EEEEEEEEEEEEEEEEEEE. Net of hij het niet kan bijladen. Dan vertraagd de laptop, maar dat ding kan onmogelijk niet krachtig genoeg zijn!

Het betreft een Medion Erazor P6661
chip: i5 6200U (2,3ghz 3 mb cache)
Geheugen: 2GB DDR3L Vram + 8GB DDR3L werk geheugen
graf.kaart: Nvidea GforceGTX 950M
128GB SDD + 1 TB normae schijf
Daar zou je toch een youtube filmpje mee moeten kunnen bekijken zeg maar.... :-(

Zoals ik al schreef, krijg ik geen beelden bij je probleem. Daar 't ding splinternieuw is adviseer ik je op DIT moment om een fabrieksrecovery uit te voeren en vervolgens verder nog helemaal niets (qua eigen progjes en bestanden) te installeren en binnen Edge, wat natuurlijk standaard aanwezig is binnen 10, youtube op te starten en iets af te spelen. Verander na de recovery helemaal niets aan de instellingen. Ik ben benieuwd.

Je internetverbinding is wel oké (qua snelheid / stabiliteit)?

Laatst bewerkt:
*Zucht*

Dan ga ik hem nog maar is een keer opnieuw instaleren... :-(

Toch bedankt voor je hulp!

Mvg,

KDay

Ja internet is prima netjes 100MB Lang leve de glasvezel.

Laatst bewerkt door een moderator:
Verander helemaal niets aan de instellingen na de recovery.

Als je op 2 laptops problemen had met youtube, dan moet het probleem m.i. 'ergens' bij jou thuis zitten en niet bij de hardware.

Laatst bewerkt:
Ik ga het gewoon proberen. Heb niks te verliezen. Maar dat word morgenavond op zijn vroegst. Bedankt gast0225

Bij 'jou thuis' kan dus 'van alles' zijn: van de internetverbinding naar Windowsinstellingen tot en met de virusscanner en firewall en niet te vergeten de videokaart/instellingen. Dit laatste zou mij ietwat bevreemden, want ik heb nog niet eerder meegemaakt dat de standaardinstellingen van een machine leidden tot een slecht werkend youtube.

Laatst bewerkt:
Ok nu wordt het langzaam ingewikkeld... Ik heb Bitdefender als firewall en antivirus

Ik heb een netgear Nigthhawk staan om alles te versterken door het hele huis. Woon in D en daar een behoorlijk Solide bouw is was deze ook echt nodig wilde ik buiten de woonkamer ook kunnen genieten van internet Ha ha ha.

verder een Synolagy Nas en een Mycloud van Western. Zoals ik het kan zien via de netgear is de verdeling over alle apperatuur goed verdeeld en is de snelheid stabiel en hoog.

Bitdefender zal de oorzaak niet zijn, die heb ik toevallig ook, ténzij je binnen BD instellingen hebt veranderd.
Vandaar mijn suggestie om na de recovery zónder instellingen te veranderen binnen whatever welk programma, eens te kijken wat youtube doet.

Laatst bewerkt:
Misschien een tip en let op, zeker niet rot bedoeld en gelukkig wordt je nu geholpen door gast0225 maar bij zulke lappen teksten en gebruik van emoticons haak ik snel af.

@KDay : let erop als je de recovery hebt uitgevoerd en je Bitdefender weer hebt geïnstalleerd, dat je Bitdefender even helemaal standaard laat (dus geen 'profiel' kiezen), gewoon op "Auto pilot" laten staan, alhoewel ik er niet direct 'beelden' bij krijg hoe BD Youtube zou kunnen verzieken.

BELANGRIJK : je hebt de machine (kennelijk) draadloos aangesloten. Je schrijft in een later bericht dat de verbinding goed is, maar toch zou ik je willen adviseren dat wanneer het Youtube probleem zich weer voordoet, tegelijkertijd eens een willekeurige Speedtest te draaien op het w w w.

Heb je Youtube ook binnen verschillende browsers geprobeerd?

Ook niet onbelangrijk : je hebt in Youtube onder het tandwieltje geen instellingen veranderd.....?

In je startbericht schreef je :

Kom ik thuis, sluit ik dat apparaat aan en idd pijlsnel! Maar na enkele minuten blijkt.... EXACT DEZELFDE MELDINGEN EN STORINGEN ALS DE ASUS! ! !

maar je hebt mijn vraag over de meldingen niet beantwoord :

Welke meldingen / exacte tekst ?

Ik kan niet genoeg benadrukken dat je na een machine recovery alles even standaard moet laten totdat je Youtube hebt geprobeerd. Verander dus helemaal nergens iets binnen Windows, de viruscanner, of waar dan ook als je Youtube na de recovery gaat proberen.

Laatst bewerkt:
Start een op in veilige mode met alleen internet verbinding.... dan ook het probleem.
Voordeel: heel veel zaken zijn dan uitgeschakeld...
Dan wordt het een kwestie van 1 voor 1 elimineren.... bij normale opstart.
Heb je het probleem bijv ook als je kaal installeert en meteen test (zonder office en alle ander software die je nu extra erop hebt staan).

@Terrarabo, Ha ha ha, ja dat kan. Geluukig ben ik tot op heden ben ik erg goed te woord gestaan door zeer vriendelijke mensen. Ieder zijn manier, maar bedankt voor de attentie. :-)

@ gast0225, ik ga je stappen allemaal opvolgen in de hoop zo bepaalde zaken uit te kunnen sluiten. Nogmaals dank voor de goeie info die je me geeft. Word erg gewaardeerd! :-)

@ Smakkie, Ik zit bij een nieuwe provider "Flink" (Een dochteronderneming van KPN)

@ Andre, Ook jij erg bedankt voor je advies. Neem ik zeker mee! :-)

Ik wil toch even in het algemeen ecven kwijt dat ik de reacties klasse vind! Heel erg bedankt voor jullie hulp.

Maak je alleen gebruik van het glasvezel modem ? Of zit er aan het glasvezel modem nog een draadloze router aangesloten ?
Welk type modem levert "flink" ? ik heb echt werkelijk waar google afgestruind. Ik kan alleen "Plinq" vinden hier in NL.

Kijk eens via SSIDer of je draadloos kanaal deelt met meerdere draadloze netwerken in de omgeving.
http://www.computeridee.nl/downloads/netwerken/inssider/

Sluit de laptop eens rechtstreek aan met een netwerkkabel aan het modem schakel je draadloze netwerk adapter uit.

Voer een speedtest uit bekabeld : http://www.speedtest.net/nl/

Laatst bewerkt:
Allemaal heel erg bedankt voor de reacties.

Ik heb alles geheel opnieuw geïnstalleerd en ingesteld en tor op heden werkt het zoals het behoort te doen.

Vraag me niet waar de fout zat, heb namelijk geen flauw idee....

Nogmaals dank voor de snelle, vele en goede reacties!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan