BMP verkleinen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan Van Haaren

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2002
Hoi,

Ik heb een klein programmaatje waarmee je een BMP selecteer van 256*512 pixels. Die wordt weergegeven in een picture box. Nu zou ik graag hebben dat die picture van 256*512 pixels ook verkleind wordt naar 128*256 en 64*128 pixels en onder andere bestandsnamen worden opgeslagen.

Dank bij voorbaat, Jan

Open hem eens in Photo Editor en pas het formaat aan. Daarna kan je hem onder een willekeurige naam opslaan.

http://www.irfanview.com/

Dit is ook een leuk progje om dat te doen en het is nog gratis ook.
Als je het ophaalt neem dan meteen de nederlandse vertaling mee.

mzzl

Geplaatst door Wim1960
Open hem eens in Photo Editor en pas het formaat aan. Daarna kan je hem onder een willekeurige naam opslaan.

Het is niet de bedoeling om het telkens handmatig te doen, maar om het geautomatiseerd te doen in mijn VB programmaatje. Toch bedankt :thumb:

Geplaatst door Jan Van Haaren

Het is niet de bedoeling om het telkens handmatig te doen, maar om het geautomatiseerd te doen in mijn VB programmaatje. Toch bedankt :thumb:
Misschien handig om dat er de volgende keer gelijk bij te zetten.

Jan, de plaats waar de vraag wordt gesteld en het onderwerp van de vraag, zijn ook op helpmij.nl niet altijd even eenduidig. Natuurlijk had ik het daaruit kunnen afleiden, maar het is waarschijnlijk wel handig als het in de probleembeschrijving ook staat vermeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan