BN+ Browser

Status
Niet open voor verdere reacties.

bn2vs

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
18 aug 2007
Ja, alweer een browser, origineel he :D

Ik ben bezig met een simpele browser die makkelijk te gebruiken is, en niet zoveel schijfruimte in beslag neemt. Je kan tabs maken en sluiten, en ben ook bezig met een favorieten tool, maar dies nog niet klaar.

Wet vinden jullie er van?

>> Download <<

Wauw! geweldig!

Er is een fout opgetreden in WindowsApplication1 en het programma moet worden afgesloten. Onze excuses voor het ongemak

U was bezig met een bewerking. Deze gegevens zijn mogelijk verloren gegeaan

[ sluiten ]

Laatst bewerkt:
Bij mij werkt die goed

alleen het laden is betje erg lang

als ik er op klik dan gaat me Computer Sissen (zoals bij een DVd als je die start)

darna pass werkt het

Dat die zo traag gaa komt waarschijnlijk doordat ik een mdb heb toegevoegd voor die favorieten gegevens en tab info (als je afsluit) in op te slaan. Dat verklaart mss ook die fout.

Wat denken jullie dat het beste is?
Favorieten en tabs opslaan, en andere features, maar dan net iets trager.
Of geen opslag van gegevens, maar veel sneller?

serieus, waaorm een database? TEXT.FILE?

dat is sneller, beter, makkelijker, beter, en beter

Laatst bewerkt:
Euhm, omdat ik niet echt goed snap hoe ik die data uit die txt file kan lezen.
Ik weet wel hoe ik text uit een txt file haal, maar niet hoe dat ik de info 'isoleer'.
Is er soms een soort van mogelijkheid om het als xml of iets gelijkaardig op te slaan en het dan te lezen zoals je met een xsl file zou doen?

Mja, hier heb je mn huidige versie, je kan nu tabs opslaan, en een hele zooi bugs zijn eruit :)

>> download apha 0.12 <<

Enige suggesties/opmerkingen?

1 kleine bedenking:
Zo te zien gebruik je IE als voorbeeld :confused: Als er nu 1 browser is die niet nagemaakt moet worden is het wel deze! Voor mocht je niet weten waarom, probeer dan maar eens een site te maken met een beetje css erachter ;)

Ziet er voor de rest keurig uit
Vriendelijke groet

Wat je met ocx bedoeld is me onbekend, ikzelf zou zelf niet weten hoe ik zo een browser kan maken... ik zie alleen wanneer ik een site open met jouw browser open, die de zelfde instellingen zal hebben als wanneer ik een site open in IE. (perfecte voorbeeld site is www.ksjmelle.be deze site is het voorbeeld van een slecht opgemaakte site (maar daar is er gelukkig verandering in aant komen ;) )) probeer deze site eens te openen in FF en in IE en jouw browser, dan zal je onmiddelijk begrijpen wat ik bedoelde.

Vriendelijke groet
GustaafDeTweede

ja, ik zie het :p

Nou, het punt is dat dit eigenlijk Internet Explorer is, maar dan in een ander programma gebouwd ( --> IE ocx.)

Vandaar dat de instelling hetzelfde zijn etc.

Als ik ff zou gebruiken ipv ie, zouden de mensen die geen ff hebben geinstalled op hun pc dan geen problemen krijgen?

jawel, tenzij je deze ocx/dll meelevert... maar het zou kunnen dat DIE ook weer dingen nodig heeft.

Maar je zou het natuurlijk kunnen proberen - of zelf een browser maken :p

Kan je dan met vb echt zelf een webbrowser maken?

natuurlijk!

je pakt via een script de pagina (bijvoorbeeld www.vegras-studios.com/index.php) en die open je dan in je prog. Dan ga je dus alles uitwerken - maar dat is een gigantisch werk, ik bedoel, ALLE tags, stylesheets, etc. op www.pscode.com staan wel wat 'echt' eigengemaakte browsers, geloof ik.

Hmm, is niet echt de bedoeling van dit project. Wil voornamelijk mn vb kennis wat bijschroeven en een 'standaard-project' hebben waarvan ik heel snel customized browsertjes voor paar van mn vrienden mee kan maken :)

Buiten dat het jammers is dat het met IE werkt vind ik het mooi gedaan!!

Goede dag.

Idd al heel veel verbeteringen aan gebracht, well done!:thumb:

Grappig dat y onthoud op welke site ik zat als k men pg sluit, of dat het al dan niet handig is, durf ik me niet over uitspreken. Dat laat ik aan de rest over ;)

Ik heb wel lang zitten zoeken voor een tab te kunnen sluiten, uiteindelijk bleek dit enkel met f2 te kunnen of via het menu (niet echt gebruiksvriendelijk)

Je vind het blijkbaar ook belangerijker dat de mensen weten dat ze jouw "BN+ Browser" gebruiken dan de site waarop ze op dat moment zitten. ;) Groot gelijk! uw eigen browser promoten, maar gebruiks vriendelijk is het weer niet :D

De toetsen combo's zijn origineel, en eenvoudig, maar als ze zowel bij IE/FF (voor de rest heb k geen zin ze te controleren) de zelfde combo's nemen zou ik die gewoon overnemen, zo gaat de gebruiker minder proplemen hebben om over te schakelen op jouw browers.

Het is ook niet moeilijk om een rechterknop evenhandler toe te voegen aan u tabs, zo kan je de gebruiker op die manier ook tabs laten sluiten/toevoegen/...

De text staat ook vrij klein, k vermoe de standaard waarde "8"

Hehe, lachen, heb k net ontdekt: uw "visited pages" is iets extra, maar wanneer je naar een site gaat met meerdere frames, gaat y mooi alle frames optellen :D (nog een nadeel van het werken met frames!!!!:p)

Ow beina vergeten, het icoontje dat er rechts bijkomt heeft bitter weinig functionaliteit, en staat bij mij enkel in de weg.

swat, dit lijkt me een vrij complete feedback :)

Nog veel programmeer genot :thumb:
Vriendelijke groet
GustaafDeTweede

@ GustaafDeTweede:
Heel erg bedankt voor de opmerkingen :D
Je hebt zeker gelijk dat de gebruiksvriendelijkheid omhoog kan, ik heb al van andere mensen gehoord dat ze niet vinden hoe ze tabs sluiten.

Iemand een idee hoe je een close knop in elke tab kan inbouwen zoals bij ie en ff?

@ Vegras:
Kan je mss iets specefieker zijn? xD

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan