bnetwerksleutel

Status
Niet open voor verdere reacties.

sytske

Verenigingslid
Lid geworden
13 nov 2005
Berichten
473
Mijn laptop is wireless maar volgens mij ook vogelvrij dus heb ik een mogelijkheid gevonden om windows de verbinding te laten verzorgen.Nu komt het probleem,er wordt gevraagd om een "NETWERKSLEUTEL".Hoe kom ik daar aan?
groet Sytske
 
De netwerksleutel is een wachtwoord bestaande uit 1 t/m 9 en A t/m F. Deze wordt ingevoerd in je router en je laptop zodat ze op een veilige manier met elkaar kunnen communiceren.

Je hebt het over "windows de verbinding te laten verzorgen", je bedoeld waarschijnlijk de beveiliging.

Wanneer je naar start>instellingen>netwerkverbindingen gaat zie je als het goed is jouw draadloze verbinding. Klik hier rechts op en kies voor draadloze netwerken weergeven. Je hebt nu een overzicht van alle beschikbare netwerken in je omgeving. Je ziet ook of en hoe ze beveiligt zijn. WEP, WPA of onbeveiligd.

Die van jou zou dus onbeveiligd zijn. Ga naar YellowPipe en maak daar een WEP sleutel aan. Kies voor 128 bits. Kopieer en plak de code naar het betreffende dialoogvenster in je router en sla het op. Reboot je router eventueel als daar om gevraagd wordt.

Nu is je laptop aan de beurt. In het eerder gemelde netwerkoverzicht klik je op jouw netwerk en je kiest voor [verbinding maken]. Ook nu wordt weer de sleutel gevraagd. Plak hem en klik op [ok].

Als het goed is heb je nu een beveiligde verbinding.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan