body onload 2 dingen toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0187

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2012
hallo,

in mijn body onload wil ik 2 dingen staan:

HTML:
<body onload="preload('muntjes0', 'muntjes1','muntjes2','muntjes3','muntjes4', '') ; initieer()">

Maar helaas dit met dit geeft hij error.

Met dit lukt het wel: <body onload="preload('muntjes0', 'muntjes1','muntjes2','muntjes3','muntjes4', '')">

maar ik wil ook de initieer functie erbij zetten hoe los ik dit op?

Alvast bedankt.

Volgens mij moet preload er niet in, want dat moet dan samen met Java script.

Zou je niet de twee functies (preload() en initieer()) in een aparte functie kunnen zetten en die vervolgens in de OnLoad plaatsen?

HTML:
<body onload="jsExecute()">
[JS]
jsExecute() {
preload();
initieer();
}
[/JS]

Laatst bewerkt:
Hoi gast0187,
Als beide functies elders op de pagina correct zijn gedefinieerd (direct of via een link naar een extern javascript-bestand), zou het niets uit mogen maken of de aanroep van alle twee in de onload zit, of dat er een tussenstap van een bundel-functie is.

Nu zeg je dat alléén de preload-functie het wel doet.
  • Doet alléén de losse initieer-functie het ook goed?
  • Kan de preload-functie niet struikelen over de lege string op het laatst? (dan heb je misschien kans dat de functie daarna niet uitgevoerd wordt, terwijl het lijkt dat alles goed gaat).
  • Is de naam van de initieer-functie inderdaad initieer(), en niet init() of iets anders?
  • Het zou ook kunnen dat de aanroep van de initieer-functie wel werkt, maar dat er ergens in die functie zelf een scriptfout zit.
  • Of zijn er nog andere javascripts op de pagina in werking, die er doorheen kunnen lopen?
Vandaar de hamvraag:
  • Wat is de foutmelding over de javascript-error precies?
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Het is opgelost, was iets te snel aan het panikeren. (verkeerde pagina aan het testen :o)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan