boeken uitlenen met isbn-nummer

Status
Niet open voor verdere reacties.

schink

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jul 2014
Beste,
Ik heb een database gemaakt met de boeken van de schoolbibliotheek.
Ik zou graag de uitgeleende boeken inscannen met mijn handscanner.
Hoe kan ik via het scannen van het isbn-nummer zorgen dat de uitgeleende boeken in de database als uitgeleend staan?

m.a.w ze nemen de boeken en scannen het nummer in... In de database staan de boeken dan aangeduid (vinkje)als uitgeleend
Bij terugnemen idem: inscannen..... en de boeken zijn weer aangeduid als aanwezig.
Ik heb momenteel 1300 boeken..
Wie kan mij helpen met een form die ik in de bestaande database kan integreren?

Schink,

Een handscanner is niet veel meer dan een apparaat dat een barcode herkent en omzet in een numerieke waarde.
Wat je nodig hebt is dus een scherm met daarin een textbox waarin je met de barcode de numerieke waarde kan accepteren.
Met behulp van de Change gebeurtenis kun je dan de datum van vandaag en de code van de lener in de database opnemen
bij het boek met het betreffende ISBN nummer.
Voor een vinkje heb je onvoldoende informatie om te bepalen wie een boek te laat terug brengt.

Veel Succes.

En een vinkje is niet eens nodig, want dubbelop. Een boek waarvan het laatste uitleenrecord een Retourdatum heeft, is per definitie teruggebracht en dus aanwezig. Heeft het laatste record geen retourdatum, dan is het boek dus uitgeleend. Een uitgeleend boek waarvan de Uitleendatum + Uitleentermijn < Huidige datum, is te laat. Een teruggebracht boek waarvan de Retourdatum > Uitleendatum + Uitleentermijn, is te laat teruggebracht. Veel moeilijker moet je het niet maken.
Twee keer hetzelfde invoeren in een database (vinkje retour + retourdatum en vinkje weghalen + uitleendatum) is een vorm van dataredundantie waar je niet aan moet beginnen.

Laatst bewerkt:
hulp bij Code?

Beste,
kan je mij helpen met de code voor de textbox.
De Change gebeurtenis zegt mij ook niets. Ik zoek het eens op
Ik ben nog maar pas met access bezig en weet nog niet veel van codes.
Alvast bedankt

Als je googlet op "read barcode access 2010" vind je zat pagina's waarin de techniek wordt uitgelegd, zoals deze. Dus zelf een wiel uitvinden is niet echt nodig :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan