• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Boeken vakantiehuisje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flick1314

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2013
Hi,

Ik wil graag in excel de admin van een klein vakantiehuisje bijhouden.
Nu zijn er allerlei pakketten te koop, maar dat vind ik voor 1 huisje wat overdreven.
Is er iemand die in het bezit is van een dergelijk adminpakket en dit wil delen, of weet waar ik zoiets kan vinden?
Alvast hartelijk dank.
Gr
f

Wanneer het niet zo uitgebreid hoeft te zijn, kun je de opzet zelf toch in elkaar flansen? Zoiets zal je altijd naar je eigen wensen moeten opzetten.
Als je bekend bent met VBA kun je bijvoorbeeld eens kijken naar Userforms. Dat maakt het allemaal wat strakker;) OF: de standaard userform binnen Excel. Daarbij komt geen VBA aan te pas.

Laatst bewerkt:
Dank voor je reactie.
Maar ben amateur in excel. En het idee is dat je snel de boekingsprijs kunt uitrekenen, maar daar komt van alles bij kijken.
En ik heb een hekel aan het wiel uitvinden want dit is allang gedaan.
Dus hoop dat er iemand al zoiets heeft en het wil delen.
Gr
f

Dat is vast en zeker al eens gedaan maar te allen tijde afgestemd op een specifiek project. Je zult altijd aanpassingen moeten doen aan een bestaande opzet en in vele gevallen is het sneller/beter om opnieuw te starten.

Mooie oefening

En het idee is dat je snel de boekingsprijs kunt uitrekenen, maar daar komt van alles bij kijken.

Wat dan? Aantal dagen * afgesproken tarief per dag = boekingsprijs. Als je met seizoen tarieven werkt of rekening wil houden met het aantal personen dan wordt het wat complexer.

Zelfs als amateur in Excel kan je wel een opzet maken met wat je voor ogen hebt en welke randvoorwaarden je wil toepassen. Formules of verbetersuggesties komen dan vanzelf.

Vakantiehuisje

@V en A ,

Klopt, maar inderdaad seizoensgebonden, bedlinnen kinderen wel geen hond midweek of weekend etc.
Het is vast wel te doen maar mijn enige vraag is heeft iemand zoiets en wil ie het delen.
want voor een amateur als ik kost veel, heel veel tijd.

dank voor het meedenken.
f

Waarom zo ingewikkeld met maar 1 huisje? Is toch airbnb voor uitgevonden? En anders moet je deze site maar even doorzoeken. Er zijn best wel voorbeeldjes te vinden van simpel tot en met complete reserveringssystemen;)

zie #8,
een template voor factureren en ééntje voor planning.
Dat is de basis en vanaf daar kan je verder bouwen, bv. op een 2e blad je standaardprijzen bijhouden etc.
Alles hangt af van wat je precies wil.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan