• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Boekhouden met Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rheino

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2001
Hi mensen,

Ik wil mijn boekhouding met Excel wat automatiseren, maar ik loop tegen het volgende probleem aan. Ik wil een kolom met een hele reeks informatie onderbrengen in verschillende categorieen. Bijvoorbeeld:

Als cel A1 de tekst "Rode kruis" bevat, dan moet in B1 de code "Goede doelen" komen. Staat in A1 echter "C1000", dan moet in B1 "boodschappen" komen te staan. Na verloop van tijd bevat kolom A echter honderden verschillende mogelijkheden, dus in 1 ALS-formule proppen werkt niet echt lekker.

Iemand een idee hoe ik dit het beste op kan lossen?

Bedankt voor je snelle reactie. Toch kom ik er nog niet helemaal uit. Met name het gedeelte "bevat". Om het wat duidelijker te maken, hier een voorbeeld in de bijlage.

Bijlagen

Thanx again, maar het gaat mij er juist om hoe ik in blad 2 kolom D1 (van jouw voorbeeldje) automatisch die 3 krijg.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan