Hi mensen,
Ik wil mijn boekhouding met Excel wat automatiseren, maar ik loop tegen het volgende probleem aan. Ik wil een kolom met een hele reeks informatie onderbrengen in verschillende categorieen. Bijvoorbeeld:
Als cel A1 de tekst "Rode kruis" bevat, dan moet in B1 de code "Goede doelen" komen. Staat in A1 echter "C1000", dan moet in B1 "boodschappen" komen te staan. Na verloop van tijd bevat kolom A echter honderden verschillende mogelijkheden, dus in 1 ALS-formule proppen werkt niet echt lekker.
Iemand een idee hoe ik dit het beste op kan lossen?
Ik wil mijn boekhouding met Excel wat automatiseren, maar ik loop tegen het volgende probleem aan. Ik wil een kolom met een hele reeks informatie onderbrengen in verschillende categorieen. Bijvoorbeeld:
Als cel A1 de tekst "Rode kruis" bevat, dan moet in B1 de code "Goede doelen" komen. Staat in A1 echter "C1000", dan moet in B1 "boodschappen" komen te staan. Na verloop van tijd bevat kolom A echter honderden verschillende mogelijkheden, dus in 1 ALS-formule proppen werkt niet echt lekker.
Iemand een idee hoe ik dit het beste op kan lossen?