• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Boekhouder heeft geen 2010 software, wat nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElsyV

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2007
Beste mensen,

Ik ben dit jaar begonnen met een boekhoudprogramma in Excel 2010.
Dit is een kant en klaar programma.
Als ik dit opsla en mijn zoon opent het op zijn pc met Microsoft 2010, dan werkt het gewoon.

Mijn boekhouder heeft versie 2003 en daarnaast een conversieprogramma.
Maar hij krijgt het niet geopend.

Ook heb ik het bestand opgeslagen als: 97 - 2003 - invoegtoepassing (.xla) maar dan is het niet meer met een mailtje te versturen. Het is dan te groot.
(van 7 mb naar 37 mb)

Hoe los ik dit op?
Moet ik het anders opslaan?

Gr. Elsy

Heeft de boekhouder wel de Servicepack 3 voor Office geïnstalleerd?
Daarnaast is Excel 2010 veel uitgebreider, dus kan er wel wat in de sheet zitten, waarmee 2003 niet mee over weg kan. Ook niet na een conversie.

Opslaan als 97-2003 xls en dan met WinZip of WinRar inpakken.

Dank jullie voor de tips, ik ga er morgen mee aan de slag en laat dan weten hoe het afloopt.

Het is nog steeds niet te openen voor mijn boekhouder. Ook niet via .xls en dan via Dropbox.
Mijn boekhouder gaat ook niet voor de nieuwe versie van Excel omdat hij blij is dat het nu allemaal werkt met de belastingdienst.
Dus hij komt bij me langs en dan doen we het op deze manier.

Bedankt voor het meedenken.

Nou, dat heb ik verder maar niet gevraagd. Hij kreeg foutmeldingen. Volgens mij vond hij het al niet zo grappig dat hij alles moest proberen voor mij. Zonde van zijn tijd. Daarom komt hij ook even langs om te kijken. Maar dan moet ik dit dus wel ieder kwartaal op deze manier doen.
Misschien is het voldoende als ik een aantal gegevens uitprint. Alhoewel het inkomsten blad erg veel kolommen bevat en dus piepklein wordt afgedrukt.
Maargoed, ik kijk wel wat hij er van zegt.

Ik gebruik trouwens EasyAdmin

Laatst bewerkt:
boekhouder

Hallo Elsy,

Code:
Mijn boekhouder gaat ook niet voor de nieuwe versie van Excel

Zoek je nog een nieuwe boekhouder?

Groet

Dirk

Hele verstandige boekhouder heb je nu.

We kwamen er samen niet uit en de boekhouder blijft bij zijn oude versie. Hij moet er tenslotte mee werken en is al blij dat hij alles bij de belastingdienst kan afleveren.
Daarom ben ik op zijn aanraden toch maar overgestapt op Snelstart. Voor mij wel heel erg duur en dan moet je ook nog een jaarabonnement afsluiten. Maargoed, mijn boekhouder komt een keer langs om me hier mee te helpen want dit is allemaal abracadabra voor mij.

Wees slim en plaats een dummy bestand van jouw exportbestand op dit forum.
Dan kunnen wij ernaar kijken hoe je dit gemakkelijk in Excel 2003 importeert.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan