• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

boekhouding, automatisch.

Status
Niet open voor verdere reacties.

helmus

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2001
Berichten
601
Hoi,

Ik hou iederen maand mijn huishoudboekje in excel bij.
Natuurlijk zijn er bepaalde kosten die iedere maand terug komen.
Het liefst zou ik excel zo instellen dat wanneer in excel de eerste van de maand open, de terug komende kosten automatisch ingevuld zijn/worden.
Ik weet alleen niet of dat kan.
Dus, graag hulp.
b.v.d.
 
Huishoudboekje in Excel

Hallo,
De eenvoudigste manier is om het werkblad te kopieëren. Er wordt dan een nieuw werkblad toegevoegd met dezelfde naam en inhoud(plus de vermelding nr2 op de tab). Het werkt als volgt: Rechtsklik op de tab onderaan het werkblad en kies BLAD KOPIEËREN en NAAR HET EINDE GAAN. Als je dat gedaan hebt dan weer rechtsklik op de tab van het NIEUWE WERKBLAD en kies NAAM WIJZIGEN. Daar vul je bijvoorbeeld in "April". Je beschikt nu over een identiek werkblad als het werkblad van Maart. De regels die niet meer van toepassing zijn in het nieuwe werkblad gewoon selecteren en verwijderen. Neus ook eens lekker rond in de HELP van Excel, daar is veel interessants te vinden.
 
Hoi Helmus,

Je zou op een apart blad de maandelijks terugkerende kosten kunnen zetten:
Maand: 4 April

1-4-04 Huur woning € xxx.xx
1-4-04 Krant € xx.xx
Enz

Waarin in kolom A de formule staat =datum(2004;$B$1;1) en in b1 het nummer van de maand.

Iedere maand kopieer (plakken speciaal: waarden) je deze gegevens naar je kostenoverzicht.

Natuurlijk kan het ook met een macro, maar de vraag is of dat de moeite waard is.

Jeroen
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan