Boekhoudprogramma voor de Mac

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans Textra

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2004
Ik ben op zoek naar een simpel niet online boekhoudprogramma voor particulier gebruik . Het moet bestaan uit:
meerdere dagboeken
grootboekrekeningen
ruwe boekingen
balans
resultatenrekening
Het programma hoeft niet te voorzien in een debiteuren of crediteurenadministratie en ook niet over facturering en een voorraadadministratie. Inkoopboek of verkoopboek is niet interessant. Het terugvorderen van btw is niet aan mij besteed. Tot nu toe heb ik steeds Dc-Boek gebruikt dat helaas alleen bestaat in een Windowsversie. Er moet toch iemand zijn die ervaring heeft met het bovenstaande. Het zou zeer prettig zijn als deze persoon wil reageren.

Ik heb ze allemaal vluchtig bekeken. Het zijn programma's die je alleen maar per maand kunt huren, of er ontbreekt de mogelijkheid van het samenstellen van een balans of de Open Source programma's kan ik niet installeren op mijn Mac. Dus helaas is er niets voor mij bij.

Dan lees je niet goed... te vluchtig dus... ;)
so wie so al:
GnuCash

logo GnuCash

GnuCash is een (gratis) open source boekhoudpakket. De software draait op alle systemen (Windows, Mac OS X, Linux), is beschikbaar in het Nederlands en is geschikt voor zelfstandigen en kleine onderneming

en..

http://www.eekboek.nl/
Het draait op GNU/Linux, MacOSX, Microsoft Windows en veel andere systemen;

Laatst bewerkt:
De open source programma's worden bij geblokkeerd omdat de uitgever niet bekend is. Het hoeft niet gratis te zijn, mag natuurlijk wel.

Dat ze geblokkeerd worden komt omdat ze geen "geverifieerde ontwikkelaar" zijn van Apple.

Deze melding kun je uitschakelen in Mac OS.

Systeemvoorkeuren > Beveiliging & Privacy > General > Gedownloade apps toestaan van

Je kunt voor de installatie deze instelling op "Alles" zetten om hem vervolgens na de installatie weer op "Mac App Store en geverifieerde ontwikkelaars".

Even op het slotje onderaan klikken om de opties te activeren, je zult dan eerst je wachtwoord in moeten typen.

Welke programma voldeed nu aan je startvraag? Want.... das voor andere lezers weer belangrijk...

En.. met een kleine MacOs cursus erbij wordt het vast nog wat... ;)

Het PSU boekhoudprogramma op de site Gravita.nl. Eenmalige kosten € 119,79 incl. btw. Gratis alle toekomstig updates en gratis helpdesk. Tevens is er een lijstje met administratiekantoren beschikbaar die eventueel hulp bij installatie en de administratie kunnen geven.
Wat is nu weer een kleine MacOs cursus?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan