Bon printen na keuze via wisselknop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stubbe57

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2012
Hallo Forum leden,

Met jullie hulp heb ik een probleem dmv de wisselknop functie weten op te lossen.
Nu probeer ik er een printopdracht voor een kassabon er aan te koppelen , wat op zich lukt maar bij het aanmaken van een nieuw record wordt er meteen een opdracht gegeven om te printen.
De wissel knop staat in het zelfde formulier waar ook een nieuw verkoop nummer wordt aangemaakt.

Ik kan alleen maar bij Focus of Focus verloren de onderstaande gebeurtenis invullen .

Kas knop

Private Sub WisselknopKas_GotFocus()
On Error GoTo Err_WisselknopKas_GotFocus
Dim stDocName As String
DoCmd.RefreshRecord
DoCmd.OpenReport "rp kassabon_klant_EPSON_formaat", acPrintPreview, , "Verkoop_ID = " & Me.verkoop_id
Exit_WisselknopKas_GotFocus:
Exit Sub
Err_WisselknopKas_GotFocus:
MsgBox Err.Description
Resume Exit_WisselknopKas_GotFocus
End Sub

en voor de PIN knop

Private Sub WisselknopPin_GotFocus()
On Error GoTo Err_WisselknopPin_GotFocus
Dim stDocName As String
DoCmd.RefreshRecord
DoCmd.OpenReport "rp kassabon_klant_EPSON_formaat", acPrintPreview, , "Verkoop_ID = " & Me.verkoop_id
Exit_WisselknopPin_GotFocus:
Exit Sub
Err_WisselknopPin_GotFocus:
MsgBox Err.Description
Resume Exit_WisselknopPin_GotFocus
End Sub

En als ik nu de code Nieuwe mutatie gebruik

Private Sub Knop73_Click()
On Error GoTo Knop73_Click_Err
Dim Recno As Long
DoCmd.GoToRecord , "", acLast
Recno = [verkoop_id] + 1
DoCmd.Close acForm, "fm verkoop_01"
DoCmd.OpenForm "fm verkoop_01", acNormal, "", "", , acNormal
DoCmd.GoToRecord acForm, "fm verkoop_01", acNewRec
Forms![fm verkoop_01]![verkoop_id] = Recno
Knop73_Click_Exit:
Exit Sub
Knop73_Click_Err:
MsgBox Error
Resume Knop73_Click_Exit
End Sub

Krijg ik het bericht -- geen huidig record , maar als ik dan op OK druk is er een nieuw record aangemaakt.
Dit gebeurd alleen als ik de Pin gebeurtenis in de PIN knop plaats
Kas = 1 Pin=2

Ik kom er niet uit.

De bedoeling is dat er een keuze gemaakt wordt KAS of PIN en dan ook direct de kassabon wordt geprint.
Omdat het bovenstaande niet werkt gebruik ik alleen de Kas of Pin knop om aan te geven op welke wijze er betaald is en een seperate knop voor de kassa bon.
Ik wil dat er altijd een keuze gemaakt wordt voordat de bon geprint wordt.
Waar ga ik de fout in

Zou je de code willen opmaken met de CODE knop? En een voorbeeldje is ook een stuk makkelijker.

Laatst bewerkt:
Hallo Octafish,

Welk voorbeeld heb je nodig.

De 3 gebeurtenissen staan in mijn voorbeeld maar kan zijn dat ik niet begrijp wat je nog meer nodig hebt om het probleem te kunnen tackelen

Groet

De database is een goede start. Aan code heb ik niks, tenzij ik gelijk kan zien wat er fout aan is, en ik heb uiteraard geen tijd/zin om jouw situatie na te bouwen.

Ok begrepen, als het goed is heb ik je mail adres nog , zal ik hem daar naar toe sturen ??

Hallo Octafish,

Had je nog naar mijn database kunnen kijken , indien niet ook geen probleem dan wacht ik af , ook voor jou is het zondag..

Groet

Ik heb er naar gekeken, maar als een db zo uitgebreid is ben ik al een uur kwijt met vinden waar het probleem zit. Ik ben vandaag 32 minuten aan het zoeken geweest. Do the maths!

10 minuten verder, en ik zie eindelijk iets dat heel vreemd is. (dat zeg ik verkeerd, ik zie heel veel vreemde zaken :) ). Je opent het formulier [fm verkoop_01] met de focus op de wisselknop. En de code die je daar aan hebt gehangen wordt getriggerd door de gebeurtenis GotFocus. Dus ja, het is niet zo gek dat-ie gelijk gaat printen! Overigens klopt dit niet:
Ik kan alleen maar bij Focus of Focus verloren de onderstaande gebeurtenis invullen.
Je kunt ook MouseDown gebruiken. Dat werkt hetzelfde als een Click event.

Kijk dat wist ik dus niet , bedankt en ga dit meteen proberen.

Nogmaals dank voor je tijd

Ik zou de structuur van de db nog eens tegen een (hele sterke) lamp houden, want er is nog heel veel te verbeteren...

Daar ben ik me zeker van bewust.

Dit ding is begonnen als een klein simpel ding en toen kwamen er steeds meer dingen bij. Je kent dat vast wel.
Misschien heb je voor mij enkele tips, want dan kan ik de volgende variant anders gaan opzetten.
Alles wat ik in deze database heb staan is zelf uitvinden en waar ik niet uitkom via dit prachtige forum ( lees meeste Octafish ) draaiend kunnen krijgen.

Ik weet dat ik het fenomeen relaties niet goed heb georganiseerd , maar voor als nog werkt het.
Ik heb je cursus geprint en probeer daar ook het eea weg te halen en ben nog op zoek naar een boek/bestand waar ik vba in normaal Nederlands kan leren, want heb wel gezien dat je daar toch veel meer mee kunt dan dat ik nu doe ...

Maar sta open voor al je opbouwende kritiek.. en advies

Groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan