Bontempi keyboard + Midi-interface + Windows Vista = werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

pygmalion

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2009
Beste mensen,

Ik hoop dat jullie ook allemaal zorgeloos tijd doorbrengen met jullie Vista.:confused:

Ik heb dus een Bontempi keyboard (PM 694) en onlangs heb ik een midi-interface aangeschaft (zo een: http://www.bluepc.nl/midi-keyboard-interface-converter-kabel-p-772.html). Als ik nu het keyboard aansluit op de laptop (vista dus) gebeurt er vrij weinig.
Wat er wel gebeurde is:

Toen ik het keyboard aansloot, gad vista een melding: dit en dat gevonden en geinstalleerd en gereed voor gebruik.

Wat ie dus niet was. Toen ben ik op de site van Bontempi op zoek gegaan en een driver geinstalleerd voor vista (een noodzakelijke, blijkbaar). Het werkte weer niet. En op configuratiescherm kon ik midi mapper nergens vinden (wat je bij xp hebt, maar bij vista niet - ze gaan met elk nieuw besturingssysteem achteruit) dus toen ben ik naar deze site gegaan (http://putzlowitsch.de/2007/08/07/sichtwechsel/) en die midi mapper gedownload. Ik kan nu op mijn configuratiescherm de midi mapper zien en daarop heb ik midi afspelen ingesteld op USB Midi Cable. Daarvoor speelde Media Player zelf midi's af, hierna viel hij stil, en kon ik op de midi interface lichtjes zien branden (tijdens het afspelen van midi's dus) maar ik hoorde niets op mijn keyboard. En ik heb een paar programma's op de laptop, als je je keyboard aansluit en daarop speelt wordt er eigenlijk virtueel op dat programma gespeeld (zo kun je bijvoorbeeld meer sounds maken dan een fatsoenlijk midi keyboard kan leveren) en die kon het keyboard ook niet zien. Als ik naar configuratiescherm -> apparaatbeheer ga, dan staat USB Midi Cable er gewoon bij en werkt het volgens vista correct (de locatie vond ik echter raar: 0000.001d.0000.001.000.000.000.000.000; bij speaker staat bijvoorbeeld 0 of 2, dus ik vond dit beetje raar).

Dus toen ben ik naar beneden gegaan, achter de pc (xp) en ik kreeg hetzelfde: media player bracht zelf geen geluid voort tijdens het afspelen van midi's, maar het keyboard ook niet. En als je op keyboard speelde, speelde je op keyboard (volgen jullie me nog?). Kortom, noch vista noch xp herkent mijn keyboard. Hoe kan ik dit verhelpen?

Erg bedankt voor jullie tijd.

http://www.midioot.nl/ sectie problemen.
Misschien helpt dit je een beetje op weg.

Ik denk dat ik weet wat het probleem is. Bontempi is zogoed als een speelgoedkeyboard, alleen Cakewalk UM 2 G werkt ermee Edirol Roland. Die kosten dan ook zoveel dat ik beter een fatsoenlijker midi apparaat kan kopen.

Bedankt voor je snelle reactie!

Welk merk keyboard je gebruikt zou niets uit mogen maken.
Midi is een standaard protocol.
Die usb midi interface moet alleen voor de communicatie tussen het keyboard en de pc verzorgen.
Ik heb zelf een Yamaha keyboard(een onderklasse en een middeklasse) via usb aangesloten en werkt perfect met alle bekende en minder bekende midi software.
Kijk eens op je keyboard of daar midi instellingen niet overeen komen.

Welk merk keyboard je gebruikt zou niets uit mogen maken.
Midi is een standaard protocol.
Die usb midi interface moet alleen voor de communicatie tussen het keyboard en de pc verzorgen.
Ik heb zelf een Yamaha keyboard(een onderklasse en een middeklasse) via usb aangesloten en werkt perfect met alle bekende en minder bekende midi software.
Kijk eens op je keyboard of daar midi instellingen niet overeen komen.

Via mijn keyboard kan ik geen instellingen ofzo wijzigen, zo primitief is het. Het keyboard is alleen goed om op te spelen, meer kun je er niet mee doen.

Ik had dus een midi interface besteld bij musicallin.nl en ik belde met hun klantenservice en die zeiden dat mijn midi interface (van logilink, zo'n 20 euro) niet werkt met bontempi - kan ik me eigenlijk voorstellen, midi interface's zijn meestal duur, voor 20 euro krijg je geen goed spul. Maar zoals je net zei, is het raar dat het een onderscheidt maakt tussen verschillende keyboards, aangezien midi een standaard protocol is. Ik weet dus eigenlijk niet wat ik moet doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan