• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bonus bereken aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucien124

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2011
Besturingssysteem
mac OS / Win 11
Office versie
MS 365 op een Mac en excel 2016/ Win office 365
Dag excel toppers, Ik kom er niet uit en vraag om jullie hulp. Ik wil graag zie bijgevoegd bestand de bonus automatisch laten uitrekenen aan de hand van een aantal criteria's. De bonus is afhankelijk van de gehaalde omzet ex BTW ( cel B2) in de betreffende maand. Voorwaarden zijn omschreven in tabblad 'targets' in de kolommen E en F. Waarbij je dus ziet bij totale omzet van en totale omzet tot waar deze bonus voor geldt. ik heb een formule staan in tabblad dec bij cel J2 maar die veranderd niet mee en kan deze formule ook niet doortrekken.

hoop op jullie snelle reactie hoe dit eenvoudiger te krijgen.

alvast bedankt

Bijlagen

Sorry, maar ik kan er geen touw aan vast knopen.
In sheet "targets" heb je het over div medewerkers met verschillende targets.
In tabbladen aug t/m dec staat er een kolom met geen enkele medewerker.
Wat verwacht je eigenlijk?
Ik denk dat de gehele opzet, format niet deugd.

ook ik begrijp er niet veel van.
Ik denk dat je ipv al die 'ALS' formules gebruik moet maken van een lijstje en dan de formule vert.zoeken.

Oke heb de scheets gewijzigd oftwel onnodige gegevens gewist.
Wat ik bedoel is dat ik graag wil weten welke bonus iemand ontvangt. Elke medewerker heeft zijn eigen doel die hij moet halen. Dus voorbeeld medewerker 1 zijn doel staat in kolom E en kolom F. Zijn bonus die hij kan halen bij een behaalde omzet ( in kolom E en F ) staat in kolom G.
Hoop dat dit duidelijker is. Alvast bedankt

Bijlagen

Hallo,

Dit is nu idd een heel stuk duidelijker.
Nog een vraagje.
Welke versie van excel gebruik je?
Dat kan van invloed zijn van welke functies/formules gebruikt kunnen worden.

Hi Peter,
ik werk op een mac in office 365. Maar kan ook opeen windows als het moet.

Oké

V.w.b. een Mac heb ik helaas zo goed als geen verstand van.
Welke excel versie bevat windows?

Bekijk de formules eens in de groene cellen van tabblad Dec

in tabblad Targets de bedragen wel even aangepast want het waren geen getallen maar tekst, doordat er een euroteken voor stond.

Bijlagen

top Peter kan je mij alleen vertellen hoe ik dezelfde formule kan kopiëren in de andere maanden want wanneer ik dat probeer geeft hij #VERW!

Deze is niet van mij maar van Popipipo.
Dus alle eer naar Popipipo!!!!

medewerker 1 heb ik veranderd in medewerker1 dus zonder spatie
Het zoekbereik heb ik nl de naam van de medewerker gegeven en deze naam mag geen spaties bevatten.

Oh sorry Popipipo. Helemaal overheen gekeken. Dank je wel.

Sorry Popipipo dat ik je nog even lastig val maar ik krijg die formule niet werkend op andere maand sheets. ik heb geen idee wat ik fout doe. Kun je mij nog helpen hiermee?

Top dank je wel. Weet ook niet wat er mis ging maar ben je dankbaar scheelt veel werk elke maand.

En als je het een beetje slim speelt (en excel gebruikt waar het voor gemaakt is) heb je aan 1 blad genoeg.

Bijlagen

Hi Emields, dit ziet er idd top en slim uit uit alleen waar heb ik dan mijn invul velden van de maanden en of als ik medewerkers wil toevoegen?

Hoi ik ben blij met de oplossing maar ik wil de sheet (targets) gebruiken voor al mijn medewerkers( meer dan 60). Ik zou graag de namen van de medewerkers willen gebruiken maar krijg het niet goed. Dus medewerker1 moet gewoon naam en achternaam zijn ( zie bijlage) . En dit natuurlijk voor alle medewerkers die ik toevoeg. In de sheet gegevens wil ik graag de maanden wijzigen dus nu jan tot en met dec 2024. Maar ik snap niet waar ik dat kan wijzigen in de tabel. Waneer ik de formule doortrek krijg ik het niet.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan