• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bonus bereken aan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Heeft iedere medewerker zijn eigen target?
Ik ben zelf nu aan het denken om het e.e.a. met power query op te lossen.

Vlgs mij gaat in het tabblad "Targets" al iets fout.
Dus als dat de basis is dan gaat dit niet goed komen.
Oftewel "rommel in, grotere bagger uit"
Dus let op: het zijn tenslotte de centjes van de medewerkers.

1710100255341.png

Hi Peter59, ja iedere medewerker heeft zijn eigen target. in de sheet targets heb ik het geen doorgetrokken van de vorige versie vandaar die cijfers die er nu in staan tot medewerker 67. De targets staan in een ander sheet. Ik maak een koppeling naar deze sheet. Op zich werkt het wel alleen kan ik de naam niet wijzigen want dan klopt de formule niet meer in sheet gegevens. Mocht jij een betere oplossing weten graag.

Oké Lucien

Die "koppeling" is mogelijk met power query.
Zodra dit is ingeladen dan kan je ook d.m.v. power query hier je ding in doen.
Dus mijn inziens kan het een stuk eenvoudiger. Dus upload het format van de sheet MAAR wis alle gevoelige info en maak van de personeelsnamen/nummer, fictieve gegevens.

Hi Emields, ik heb het aangepast bedankt.Nu moet ik natuurlijk elke maand de nieuwe gerealiseerde omzet invullen maar waar doe ik dat en hoe krijg ik een overzicht van de verschillende maanden? Alvast bedankt

Hi Emields, bedankt. Ik begrijp nu dat ik elke maand in de sheet "gegevens" de datum, de medewerker en de omzet incl moet invullen. Alleen wordt dan dus ook die lijst alsmaar langer. Ik kan het vervolgens overzichtelijker maken door in de draaitabel de maanden te selecteren of medewerker of beide. Klopt toch? Of is er nog een ander manier? Ik ben al wel heel blij en dankbaar voor deze sheet.

Je zal toch ergens de resultaten moeten zelf invullen, zo slim is excel nog niet geworden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan