Boodschappenlijstje Pc onderdelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,


Nu mandje wel te zien is zie ik dat de processor niet op het moederbord past dus zal je1 van de 2 moeten wijzigen .
En ik zou geen maxtor hd nemen ik zou een western digital o seagate nemen.

Modag
 
Hoi,
Hai,

Nu mandje wel te zien is zie ik dat de processor niet op het moederbord past dus zal je1 van de 2 moeten wijzigen .
En ik zou geen maxtor hd nemen ik zou een western digital o seagate nemen.

Modag
Welke van de twee zal ik vervangen? Vind de processor wel in het budget passen en wil natuurlijk iets vergelijkbaars.. Mag een tientje of wat duurder zijn ook maar dan geen basisbasistype van een beter merk graag. If you know wot I mean.
Western Digital ipv Maxtor is geen probleem uiteraard.

Waarom past processor niet op moederbord eigenlijk?
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Als de processor binnen je budget valt dan wordt het moederbord wat je moet veranderen dan zou je deze kunnen nemen
Alleen dan zal je ddr 3 geheugen moeten nemen.

Modag
 
Hoi,

Zoals je op deze link ziet is het een socket 775 bord en geen am 3 bord.

Modag
 
Hoi,

Zoals je op deze link ziet is het een socket 775 bord en geen am 3 bord.

Modag
Sorry maar dat snap ik niet maar is ook niet echt belangrijk..

En is het dan allemaal een beetje in balans ook?
En kan ik later evt. nog mijn werkgeheugen upkrikken?
Processor ook ok? Heb nu een AMD Sempron in m'n 5 jaar oude Presario zitten en heb geen flauw idee hoe groot de stap is naar die AMD Black Edition 2.8 GHz..
Wil natuurlijk niet de fout maken om op de processor te beknibbelen terwijl een van 20 euro duurder veel beter blijkt te zijn.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ja dacht wel dat het zo aardig in balans is .je kan het werkgehuegen tot 16 gig opkrikken dus lijkt mij genoeg.
Stap is vrij groot alleen waar ga je de pc voor gebruiken.
 
Denk dat ik nog niet echt zicht heb op de mogelijkheden maar de kwaliteit van de spellen die ik soms speel mag wel een stukje hoger(nu een MSI 256Mb kaart en 1250Mb Ram-geheugen). Hogere systeemvereisten van toekomstige spellen wil ik ook een beetje rekening mee houden maar dan kan ik ook een betere videokaart nemen.
Verder wil ik mezelf wegwijsmaken in het Photoshoppen, films op een mooie kwaliteit kunnen bekijken en wie weet wat nog meer.
Een snellere pc dan die ik nu heb vind ik al heeel prettig vooruitzicht.
 
Er zijn zoveel dingen die kunnen.

Wat merk ik op in dit draadje:

- Je zoekt een relatief stille pc
- Je zoekt een vrij snelle pc.
- je hebt een enigzins beperkt budget, of heb je nog ruimte?

Ik lees verder dat je nu een oude pc hebt, die vanaf het begin al een eenvoudige processor had. Dat leert me dat je niet super kritisch bent en de boel elk jaar gaat upgraden.

Doe het daarom goed, zodat je er een tijd mee kan doen.
Bijv:

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[88545]=1&product[224674]=1&product[196954]=1

Of met een videokaart die meer in de richting van de 9800gt komt (de hd4850 is nog wel wat beter):
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[88545]=1&product[224674]=1&product[184455]=1
 
Dank voor de aanvulling. Naast snelheid is het inderdaad prettig om er langere tijd plezier van te hebben.. Je assumpties waren correct trouwens.
En wat m'n huidige pc betreft. Dat was een kant en klare ja. Maar een waar ik zeer tevreden mee ben geweest de tijd dat ik hem gebruikt heb. Enige doel was tekstverwerking en muziek downloaden toen ik hem kocht. Hoofdzakelijk voor schoolwerkzaamheden aangeschaft eigenlijk. Weet nu wel (ietsjes) beter. ;)

Danks voor de reply's.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan