Bookmarks

Status
Niet open voor verdere reacties.

Audass

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2014
Besturingssysteem
MacIos
Goedemorgen

Eerste vraag

Mijn universiteit heeft een zoekmatrix op haar website waarvan ik u een beeld zou willen doorsturen teneinde het mogelijk te maken dat u mijn vraag beter begrijpt. Maar dit bestand is in htlm en wordt niet aangenomen. Kan ik u op een andere wijze bereiken bv per e-mail ?

De zoekmatrix is een grote rechthoek onderverdeeld in kleine rechthoeken en in elke rechthoek staat de naam van een website. Door op de naam te klikken gaat men rechtstreeks naar de gewenste website. Deze zoekmatrix gaat verdwijnen tot mijn grote spijt omdat ik daar veel gebruik van maak. Men raadt mij aan al deze websites in mijn bookmarks of favorites te plaatsen. ik zou dit doen in firefox omdat dit de enige browser die ik nog vrij heb nog vrij is . Safari werkt niet goed omdat de universiteit volledig is afgesteld op Microsoft en ik op Apple. Chrome is een browser waaarvan de CEO van een klein bedrijf waarmede ik samenwerk administrator is.

Als ik firefox open dan komt deze zoekmatrix op mijn scherm en ik heb gevonden onder bookmarks de vermelding "bookmark all tabs" . Ik vraag mij af of ik dan AL de websites , die voorkomen in de zoekmatrix voorkomen, terugvind in mijn bookmarks. Indien ja , is er een methode om ze in te plaatsen onder 1 groep met bv de naam " ex-zoekmatrix" ?

Tweede vraag : kan ik alle bookmarks van safari overbrengen naar firefox en hoe doe ik dit aub ?

Ik zend u een dikke boterham en bijgevolg bedank ik u hartelijk voor uw gewaardeerde hulp

Mvg

Audass

Vroeger gebruikte ik wel eens HTTrack Website Copier, weet niet of die nog bestaat. Die maakte een kopie van de website. Dus ook alle onderliggende zaken. Kijk eens of die doet wat jij wilt.

Ik heb een mooie vrouw, kinderen, huis, dure auto, boot en boterham. Dus verder zo niet wat nodig. Bedankt voor het aanbod.

Waarom richt je je in je eerste vraag op een reactie per mail, terwijl je dit op een forum vraagt?

Een bookmark is enkel een bewaarde verwijzing naar de huidige link waar je op dat moment bent. Als dit bijv. Www.site.nl/overzicht?type=dat&page=42 is, dan verwijst hij ook naar die pagina.

bookmars

Goedemorgen

ik werk op een iMac met MacOS , ik zie de aanbevolen software eerder gericht op Microsoft . En wat als centraal die ganse software , die achter die zoekmatrix schuilt verdwijnt. Het toestel waarop deze nu draait wrdt weggenomen en ik vermoed met software en al.
Vanop de univ raadde men mij aan alles over te brengen naar favorites of bookmarks. Daarom mijn vraag over "bookmark all tabs"

Mvg

Audass

Of hij kan/mag de link (je moet inloggen) niet doorgeven of hij kan het bestand (htlm) niet uploaden bij Helpmij.nl.
Kan ook zijn dat ik het niet begrijp.

Ik denk dat HTTrack Website Copier een oplossing kan zijn. Als je alle links die vaak ook dieper liggen moet vastleggen dan lijkt mij dat onbegonnen werk.

ik werk op een iMac met MacOS , ik zie de aanbevolen software eerder gericht op Microsoft
Dan zit ik er naast. Kijk dan even op die website van HTTrack Website Copier of voor een ander systeem een mogelijkheid bestaat.

Laatst bewerkt:
Een bookmark is niets anders dan een boekenlegger, waarmee je meteen weer terugkeert naar de website die je eerder aan het bekijken was. Is die site er niet meer, dan heeft een bookmark geen nut meer.

Wil je de site bewaren, dan moet je iets als Httrack gebruiken, maar mijn advies is om eerst bij de eigenaar te vragen of die een oplossing heeft. Httrack is enkel afhankelijk van verwijzingen/hyperlinks. En dan is het de vraag of de site waar de matrix op staat technisch geen belemmering is voor dat programma.

Is die site er niet meer, dan heeft een bookmark geen nut meer.
Als de sites verdwijnen is het advies om bookmarks te maken nutteloos. Verder kan ik het niet meer volgen. Ik weet niets van iMac met MacOS. Dan probeer je toch gewoon bookmark all tabs. Dan zie/merk je toch wat er gebeurd. Indelen in groepen kan daar toch ook.
kan ik alle bookmarks van safari overbrengen naar firefox en hoe doe ik dit aub ?
Dat is volgens mij vaak een kwestie van exporteren en importeren binnen het programma zelf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan