boordisk maken op zipschijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

piepoeh

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2002
Ik heb een externe 250 Mb zipdrive en wil graag een boot schijf maken.
Wie kan me vertellen hoe dit moet en welke bestanden er absoluut niet mogen ontbreken?

Bedoel je dat je Windows kan booten vanaf een Zip-diskette? Dat zal niet gaan vrees ik...

Groetjes,
Bennie

Bedoel je dat je Windows kan booten vanaf een Zip-diskette? Dat zal niet gaan vrees ik...

Hoezoo dat gaat niet? Mijn pc kan booten van zipschijf!

Maar wat ik eigenlijk wil is dat ik bijv. in geval van nood mijn schijven kan benaderen, virusscan kan uitvoeren e.d.

"Nood" is er in vele soorten en maten. Als je kan opstarten vanaf een opstartdiskette, kom je met de rest een heel eind. Op de site van Iomega staat dat dat alleen met een Macintosh kan. Zorg ervoor dat je altijd backups hebt op je Zipdiskettes. Dan kan je weinig overkomen.

Groetjes,
Bennie

"Nood" is er in vele soorten en maten. Als je kan opstarten vanaf een opstartdiskette,

En daar zit 'm nou net het probleem. Mijn systeem heeft geen diskdrive meer. Daarom wil ik zo graag een ' nood' zipschijf.
Backups van mijn belangrijke documenten e.d. maak ik al wekelijks (soms meer als ik veel gewijzigd heb).

Ik blijf de oude floppy-drive een onmisbaar ding vinden (en ze kosten vrijwel niets). Er zou minimaal iets van DOS naar een Zip moeten inclusief systeembestanden en drivers voor je Zip. Ik weet dat dat laatste weer met bootdiskettes kan (om toegang te krijgen tot je Zip). Als het USB is, lijkt het me helemaal problematisch:confused: In geval van nood, zou je kunnen proberen om direct op te starten vanaf de Windows-CD. Maar of je dan programma's kan runnen van een Zip?

Groetjes,
Bennie

waarom zet je het gewoon niet op een klassiek diskette
dat is toch het fijnste

hier is de site voor de bootdisk
http://www.bootdisk.com/

hensenbok

ha daar heb ge gelijk in haal een bootdisk diskkette af van die site en zet hem op die zip diskette
en als ge dan uw bootdisk wilt opstarten als ge uw pc herstart of opstart moet ge in uw bios gaan
en laad ge de computer apstarten met uw zipdrive prober dat eens

Dat is opnieuw een probleem, want je kan volgens mijn geen systeembestanden op een Zip zetten.

Groetjes,
Bennie

als ge effen w8 zet ik het op een site en zet dat eens op een zip diskette

maar kun je je pc laten opstarten met zip diskette station ???

Met norton kun je een reddingset maken, dan kun je opstarten vanaf je zip diskette.

Geplaatst door oossie
Met norton kun je een reddingset maken, dan kun je opstarten vanaf je zip diskette.

Ik herinner mij inderdaad Norton die dat kon. Was dat er niet uitgehaald bij de nieuwe versie?

Groetjes,
Bennie

hier is zijn files wat ik allmaal van een opstart diskkette heb gehaald zet die maar op je zip diskette

@ Bennie, je hebt gelijk. Die functie zit er inderdaad niet meer in.

Beschouw mijn bericht maar als niet geplaatst, sorry dat ik jullie met een dode mus blij probeerde te maken.

Groeten Oossie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan