Boot anti-virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

tchembado

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2006
hoi,

is het mogelijk een boot cd/diskette te maken, met anti-virus, zodat je een anti virus scan kan doen voor alles is opgestart.

Het probleem is namelijk dat mijn andere pc niet meer fatsoenlijk kan opstarten. Van een bepaald moment, wanneer hij windows aan het laden is start hij opnieuw op. Ook veilige modus, opstarten in vorige werkende instellingen... werkt niet.

alvast bedankt,

Tchembado

Ja, het is mogelijk om een AV op diskette of CD te zetten.
Enne...misschien is je Windows installatie wel beschadigd(dat had ik laatst ook)

hoi,

is het mogelijk een boot cd/diskette te maken, met anti-virus, zodat je een anti virus scan kan doen voor alles is opgestart.

Het probleem is namelijk dat mijn andere pc niet meer fatsoenlijk kan opstarten. Van een bepaald moment, wanneer hij windows aan het laden is start hij opnieuw op. Ook veilige modus, opstarten in vorige werkende instellingen... werkt niet.

alvast bedankt,

Tchembado

Het zal een beetje van het programma afhangen, met Kaspersky heb je die mogelijkheid wel.

Waarom denk je dat het en virus is?

Door de optie "automatich opnieuw opstarten bij een systeemcrash uitschakelen" na F8, krijg je een BSOD met een foutmelding, daar kun je wat meer mee.

Mocht je toch willen scannen ( onder andere op de bijna uitgestorven boot sector virussen ) of gewoon willen scannen vanaf cd, kan je met de Ultimate Boot CD al heel wat.

Waarom denk je dat het en virus is?

Door de optie "automatich opnieuw opstarten bij een systeemcrash uitschakelen" na F8, krijg je een BSOD met een foutmelding, daar kun je wat meer mee.

Dat van het virus vermoede ik eigenlijk zomaar.

Ik vind wel nergens waar ik dat automatisch opnieuw opstarten kan uitschakelen. Ik vind het niet in de bios, er gebeurt niets als ik voor/na/in bios op F8 druk, en ik zie het ook niet staan tussen de opties van, opstarten in veilige modus, normaal opstarten, opstarten in opdrachtprompt enz. Als ik wanneer het laad scherm van windows komt op F8 gebeurt er ook niets. Andere schermen bekom ik niet.

Dat van het virus vermoede ik eigenlijk zomaar.

Ik vind wel nergens waar ik dat automatisch opnieuw opstarten kan uitschakelen. Ik vind het niet in de bios, er gebeurt niets als ik voor/na/in bios op F8 druk, en ik zie het ook niet staan tussen de opties van, opstarten in veilige modus, normaal opstarten, opstarten in opdrachtprompt enz. Als ik wanneer het laad scherm van windows komt op F8 gebeurt er ook niets. Andere schermen bekom ik niet.

Om de foutmelding te kunnen zien, Klik rechts op “Deze Computer” ga naar eigenschappen>>Geavanceerd>>Opstart en herstelinstellingen>>Instellingen en daar het vinkje weghalen bij “De computer automatisch opnieuw opstarten”

Om de foutmelding te kunnen zien, Klik rechts op “Deze Computer” ga naar eigenschappen>>Geavanceerd>>Opstart en herstelinstellingen>>Instellingen en daar het vinkje weghalen bij “De computer automatisch opnieuw opstarten”

Het probleem is dat die andere pc niet meer wil opstarten ^_^. Ik geraak dus nooit tot en met deze computer.

Je kunt met de installatie cd-rom opstarten en dan kiezen voor R (reparatie van de installatie).

Heb je ook de mogelijkheid niet, terug naar het menu met besturingssystemen?, en daar weer met F8 in het opstartmenu komen?

Keb er is wa tesjes op gedaan, en uiteindlijk bleek het helemaal geen virus te zijn, mr was de harde schijf een beetje beschadigd ^^

toch bedankt...

Ben je waarschijnlijk nog op tijd om je data te redden. :)

Ben je waarschijnlijk nog op tijd om je data te redden. :)

Ja, als de data nog goed leesbaar kan je het best de data kopieren naar een fysiek andere hardeschijf ( bijv. in andere computer ) of anders met bijvoorbeeld File Recovery van PC Inspector.

Succes!:thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan