boot cd maken (van PTEdit)

Status
Niet open voor verdere reacties.

mento

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2006
Hallo,

Windows is gechrached en nou kan ik niet meer bij mijn bestanden, want de partitie is ook beschadigd. Nou blijkt dat ik met PTEdit.exe het weer kan herstellen, dat heb ik op internet gevonden. MAAR,, hoe brand ik dat bestand bootable op een cd, zodat het opstart als ik de cd in mijn laptop doe? ik heb al vanalles geprobeerd maar kan eigenlijk niet goed vinden hoe het moet.

heb ik een boot.ini nodig en waar en wanneer moet ik die dan plaatsen? Waar moet ik ptedit.exe neerzetten? Ik hebruik nero 6 (of 7.. weet ik niet helemaal zeker)

Ik hoop dat iemand miju hiermee kan helpen zodat ik snel weer mijn bestanden terug kan krijgen;) :D

Alvast heel erg bedankt:thumb:

Kies in het eerste scherm van nero in de linker kolom voor CDrom (opstartbaar)

Ja, maar dan moet je een floppy in de a drive doen, of zelf een bestand kiezen. Welk bestand moet ik dan kiezen in plaats van de floppy?

Maak gewoon een UBCD for windows, of een universele die je hier vind, staan alle progjes op die je nodig hebt om de schijf weer gangbaar te maken.

Maar ook met cd XP cd naar de herstelconsole gaan en een fixmbr en een fixboot kan helpen.

Met PTEDIT kun je niet zoveel, alleen het partitietype veranderen en de parameters van de bootpartitie nazien.

fixboot en fixmbr had ik al geprobeerd. maar met dat programmatje is het gelukt:thumb: ik zit weer in windows en nou ga ik wél backups maken;) :rolleyes: Heel erg bedankt:D

Mooi dat je het hebt opgelost :thumb:

Backups maken is altijd prima,dus zeker doen,maar het helpt niet tegen MBR problemen.

Ik heb lang gezocht naar een freeware programma,om de MBR goed op te kunnen slaan en eindelijk gevonden.

De PTDD group had ooit een freeware versie van Partition Table Doctor,te weten Super Fdisk,maar die is op hun site niet meer terug te vinden.Daar is EASEUS Partition Manager 1.6.2 Demo voor in de plaats gekomen.
Met EASUS kun je de Partitie Table wel opslaan,maar niet terug zetten!

Hier vond ik uiteindelijk toch Super Fdisk,hiermee kun je de MBR mee opslaan en ook weer terug zetten via Operations > Backup Partition Table,ingeval van problemen.

Werk vanaf diskette of USB-stick,zodat de file kan worden opgeslagen.

http://www.kinodomowe.idg.pl/ftp/10007/Super Fdisk 1.0.html

Benieuwd wat Lange Pier van dit proggie vindt ;)

Greetz

Laatst bewerkt:
Prachtig:) , maare die kun je ook gewoon hier ophalen.

Of MBRTool gebruiken.

Zoek maar eens op MBR backup, er zijn er wel meer.

Overigens was ik al niet zo gecharmeerd van PTD.

Laatst bewerkt:
Prachtig , maare die kun je ook gewoon hier ophalen.
Even voor de duidelijkheid,met deze demo kun je wel de MBR opslaan,maar niet terug zetten,dus je hebt hier niet veel aan.

MBRTool kende ik al wel,maar was het min of meer vergeten.Ik moet zeggen dat deze tool toch meer kan kan ik aan vankelijk dacht,dus ga hem zeker verder bekijken.

Sinds de mogelijkheid om een floppy aan te maken,is hij zeker interessanter geworden,dus dank voor de herinnering aan deze tool :thumb:

Greetz

Link aangepast:) , zoek maar eens op super fdisk, er zijn de oude van 2,5 mb en de proefversie van 6,nogwat.

Overigens was ik al niet zo gecharmeerd van PTD.
Sinds enige tijd ben ik aan het testen om BartPE,Austrumi,XP setup e.d.,op te laten starten van externe (USB) schijfjes.

Gisteren kennelijk iets fout gegaan,want toen ik net een schijf wilde benaderen,kreeg ik de vraag of ik de schijf wilde formatteren.

Partition Table Doctor de backup Partition Table terug laten zetten en het draait weer als een speer,dus ik ben er niet ongelukkig mee :D

Greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan