boot-CD

Status
Niet open voor verdere reacties.

cort

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2002
Berichten
986
Ik heb geen diskettelezer dus kan ik geen bootdiskette maken.
Is het mogelijk om een boot-CD te maken.
Ik vraag dit namelijk omdat ik een image van mijn pc op dvd heb gebrand met norton ghost.Stel dat ik deze moet gebruiken,dan moet ik een cd hebben om te booten en de restore in werking te krijgen.

Thanks
 
Dat heb ik nml nooit geprobeerd en ook nooit aan gedacht maar het zou kunnen mogelijk zijn.
Een boot of reboot kan ook met de windows cd gebeuren zulle.
Gewoon opstarten op de cd rom en de cd van windows in de cdrom steken en het vandaar laten opstarten en een format doen en installatie.

jean
 
@Crash, ik denk niet dat dat verhaal gaat lukken zonder een diskettestation. Ik heb ook wel eens een bootable cd gemaakt, maar dan gebruikt hij gegevens van een opstartdiskette.

Of heb ik weer de helft van het verhaal gelezen?:D

Of je moet het werk met de diskette via een andere pc doen, en dan het image er later bijplaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Je kan met Nero van een opstartdiskette een opstartcd maken. Dit gaat over een laptop? Of gewone pc.. ik ga van het eerste uit omdat een gewone pc altijd wel een diskette station heeft.
 
hoe moet ik dan met NERO een boot-CD maken?

Wie kan me dat uitleggen?
 
hmm de norton image cds zijn al bootble hoor atans,
als je norton 2003 gebruikt teminste.
 
ben je daar zeker van?

Als dat zo is heb ik eigenlijk geen boot-CD nodig
 
ik heb zelf ghost 2003 dus zal dat wel weten lol.
je moet wel cd 1 er als eerst in doen natuurlijk daar,
staat de boot info op en die start op in pc dos.
dan kan je bladeren naar je image de rest wijst van,
zelf
 
veronderstel dat mijn pc is gecracht.
Dan start ik met mijn ghost-cd1 en war moet ik dan doen.
Dus nu wil ik mijn C restoren.

Ik heb al verschillende malen geprobeerd,maar kom er niet uit.
 
Er zijn tools genoeg (bv WinImage) om van een bootable diskette een .img bestand te maken. Dat kun je op een willekeurige PC doen. Dan kun je vervolgens dat bestand gebruiken om in Nero een bootable CDROM te maken. Je hebt dan in die PC geen diskettestation nodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan