boot cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snakeman

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2004
hey forum leden,

ik ga zometeen (wil zometeen) mijn pc formateren maar ik heb geen diskette station. dus wil een normale opstart cd maken voor windows. hoe moet ik dat doen ik heb dit nog nooit gemaakt.

MvG Snakkie

De windows xp cd is al bootable dus is het niet nodig die aan te maken.

dus ik heb geen boot cd nodig (wat vroeger opstart diskette was) of begrijp ik het verkeerd:P

Antwoord op je laatste vraag : correct (Zoals al gezegd, de XP CD is een bootable CD of anders gezegd, doet min of meer hetzelfde als voorheen de bootdisk)

en om nog een hele kleine duit in de formatteerzak te doen:

Check even in het bios of opstarten vanaf CD als 1e staat vermeld ipv opstarten vanaf harddisk, anders kan je proberen te formatteren wat je wil, het zal niet gaan lukken...........

ALS je dan opstart met de CD erin, let dan "duivels" goed op....... bijna onmiddellijk nadat je de machine hebt aangezet en de drive de Windows CD begint te lezen (booten) komt er op het zwarte bootscherm een mededeling / vraag in beeld of je Windows vanaf CD wil opstarten. ALS je dat wilt, dan moet je op een toets drukken, anders wordt vanaf hdd gestart.
Klinkt allemaal heel logisch, maar de adder onder het gras is dat die boodschap maar HEEL kort in beeld is. Ben je te laat met een toets indrukken, dan start Windows gewoon vanaf hdd en kun je zoeken tot in de volgende eeuw naar een formatteeropdracht.

Laatst bewerkt:
enne, last but not least,

als je een XP CD hebt die ietsje ouder is (dus zonder SP2 erop) ga dan vooral NIET het internet op VOORDAT je SP2 hebt geinstalleerd. Doe je dat wel dan schat ik de kans groter dan 90% dat je bij het allereerste contact met het W W W een wormpje o.i.d. te pakken hebt.

hey als ik cd heb opgestart en windows wil instaleren zie ik geen partitie en als ik dan op enter duw om windows te instaleren geeft hij een blue screen error aan.... vaag

Klik hier en let vooral op bij je keuze in het "blauwe" scherm. Kies daar voor D en verwijder de partitie, m.a.w. NIET "Enteren". Daarna krijg je de mogelijkheid om een nieuwe partitie te maken.

Het is overigens handig om ALLE (voor zover aanwezige) partities te verwijderen en daarna nieuwe te maken. Kies voor indeling NTFS en NIET voor FAT.

Laatst bewerkt:
ik zie in het blauwe scherm helemaal geen partitie's staan dat vind ik zo raar

ehh,.................. ik ben geneigd te zeggen : godsonmogelijk, maar goed, jij kijkt naar dat scherm en wie ben ik om aan jouw waarnemingsvermogen te twijfelen......

Even nog de te nemen stappen:

- in het bios staat opstarten vanaf CD/DVD als 1e bootoptie
- als de CD XP in de machine zit, start je opnieuw op (koud of warm, dat boeit niet)
- je drukt erg snel op een willekeurige toets (tijdens het zwarte scherm met een wit regeltje tekst)

?

ja dat klopt ik heb het nog es geprobeerd en ik zweer het ik zie egt niks staan

Ik zou er (bij wijze van spreken) een moord voor plegen om even achter je monitor te kunnen zitten. Er MOET ergens iets mis gaan, alleen ik kan zo gauw niet iets zinnigs verzinnen WAT er dan mis gaat, tenzij.......... is het een legale / goede XP CD?

Wat voor een pc heb je, een "normale" of een andere "normale" zoals bepaalde machines van Packard en Hell of HP of Compaq die nog wel eens verborgen partities willen hebben met daarop een recovery XP?

Laatst bewerkt:
jupz dat is het ik zal wel ff foto maken met gsm en uploaden kan je het zien als je me niet gelooft

Hoeft niet, ik twijfel echt niet aan wat je ziet, ik vraag mij alleen af WAAR exact het mis gaat / WAT de reden is dat je geen partities ziet. (zie ook mijn vorige bericht)

heyy tis gelukt ik heb een voorgeprogrameerde windows toen ik hem kocht hem hem opgestart met backup cd en toen deed ie ut dus alles id opgelost:D tnx voor je hulp:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan