boot cdrom (intallatie XP )

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronald buijtend

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2002
Berichten
518
Even een vraagje voor de zekerheid.Ik wil xp na het opstarten vanaf de cdrom installeren.Ik druk bij het opstarten op DEL ga dan naar BIOS ADVANCED BOOT SEQUENSE CDROM moet ik dan op F10 drukken??Klopt het dat ik vanuit MSDOS modus F7?format:/c\Q moet intoetsen om C te formateren?Of toets ik nu de verkeerde letters?
 
Geen id, je kan gewoon zorgen dat is van je cdrom opstart en dan krijg je ook de keus om te formateren.
 
In het Biosscherm staat meestal onderin hoe je het in jouw bios moet veranderen. Je moet de volgorde van opstarten zien staan, wil je dat veranderen moet dat vaak door bv de entertoets te gebruiken.

Je kunt in het Dos schem format c:\ intikken, weet niet waar die q voor is. Hier heb je wel een opstartdiskette voor nodig. In het Bios moet de dan ook van A opstarten.
 
xp instaleren

xp kan ook zelf formateren,
zet in je bios de cd-rom als eerste boot,en start dan de pc opnieuw op met de xp cd erin,tijdens de instalatie kom je vanzelf etrecht op het punt dat xp vraagt of je wil formateren.

succes
 
bios

Klinkt mischien dom maar ik ben nooit in bios geweest wat moet je dan precies indrukken.
 
Je moet zorgen dat de bovenste van het rijtje je cdrom wordt. Als dit bv de harddisk is moet je die veranderen. Bij ieder bios moet dat op een andere manier. Zoals ik al eerder vermeldde staat dat bijna altijd onder in het Bios schem waar je op moet drukken. Soms enter, soms + soms.......

Kwestie van even geduldig lezen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan