boot disk failure

Status
Niet open voor verdere reacties.

buruma

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2003
Hallo heb zins een week af en toe het probleem als ik mijn comp aanzet dat ie zegt disk boot failure insert system disk. Dit gebeurd niet elke keer maar soms. Kan iemand me vertellen wat dit inhoud en wat ik er aan kan doen. Heb 1 harde schijf van 80 gb verdeeld in 2 partities waarop ik op c: me heb staan en op d: xp. Soms krijg ik ook een blauw scherm kan iemand me helpen? Alvast bedankt.

Groetjes Carla

Wat voor melding krijg je in het blauwe scherm?
En krijg je het blauwe scherm in ME of in XP?

Hoeft niet maar de kansis er ook dat je schijf aan het overlijden is:(

Zit er toevallig geen floppy in de A:\ drive?

Start is op met een boot flop en geef dan in de prompt de opdracht sys c: Deze opdracht zet de systeem bestanden die je nodig hebt om op te starten op je hdd.........

Ik hou even een slag om de arm omdat ik het niet 100% meer zeker weet.

groetjes
Harmen

Het hoeft niet noodzakelijk aan je harddisk te liggen, het kan bijvoorbeeld ook zo zijn dat je bios niet alle instellingen meer vasthoudt, wat dus wijst op een (bijna) leeg batterijtje. Het zou ook nog kunnen dat je pc 'te snel' opstart zodat de IDE schijf niet genoeg tijd heeft gehad zich 'aan te melden' bij de bios, meestal kan je dit verhelpen door in de bios je HDD niet op 'auto' te zetten maar op 'user', ook hebben sommige biossen de mogelijkheid om een boot time out (BTO) in stellen om dit probleem te ondervangen.
Zoals je ziet, mogelijkheden genoeg.

Oke ga even wat proberen alvast bedankt.

Groetjes Carla

Nou heb vanalles geprobeerd maar helaas het werkt allemaal niet echt goed elke keer als ik de comp opstart nadat ie een tijdje uitgeweest is krijg ik weer dezelfde foutmelding als ik dan opstart van een opstartdiskette en fixmbr doe is het weer goed maar als ik met norton disk doctor wil gaan beginnen zegt ie cannot obtain the physical disk charateristics of hard disk 2 and is unable to test the partition in formation of the drive.

En het blauwe scherm verschijnt in me waar ik dus eigenlijk heel weinig mee doe want is voor de spellen van mijn zoontje.

Moet misschien alles leeghalen ook de parities eraf en alles opnieuw installeren heeft dat nut denken jullie?

Alweer bedankt

Helaas kan er niet meer naar kijken comp doet nu helemaal niets meer breng hem maar even weg denk ik.
Toch bedankt voor jullie hulp.

Groetjes Carla

Ik weet niet wat je ze wil laten doen in de winkel. Maar dat kost je al snel alleen eerst onderzoeks kosten.....

als je zin hebt om hem in utrecht af te geven doen ik het gratis voor je :)

Succes
Jammer dat het hier niet gelukt is.

groetjes
Harmen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan