boot disk

Status
Niet open voor verdere reacties.

stykurgh

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2009
Berichten
715
hallo,

ik wil graag windows 7 op een dvd zetten. ik wil hem dan zo branden dat je hem op kan starten als je geen windows op je pc hebt staan. ik heb burnaware free gebruikt. en dan bij dvd sectie "maak opstartbare dvd" gedaan. toen de bestanden erop gezet en gebrand. alleen hij start niet op via de cd. weet iemand hoe dit kan?

mvg

michel
 
Dat komt simpelweg omdat Windows DVDs daar niet voor gemaakt zijn. Je zal toch echt Windows moeten installeren op een Virtual Machine of op de PC zelf. Er zijn wel een aantal te downloaden, maar dit is natuurlijk illegaal.
 
ik snap niet echt wat je bedoelt. misschien moet ik wat duidelijker uitleggen:

ik heb windows 7
ik wil dat branden, en dat wil ik zo doen dat je kan opstarten via de cd dat je het kan installeren ook als je nog geen windows op de pc hebt. ik heb zo'n cd liggen alleen weet niet hoe dat gedaan is.
 
ik snap niet echt wat je bedoelt. misschien moet ik wat duidelijker uitleggen:

ik heb windows 7
ik wil dat branden, en dat wil ik zo doen dat je kan opstarten via de cd dat je het kan installeren ook als je nog geen windows op de pc hebt. ik heb zo'n cd liggen alleen weet niet hoe dat gedaan is.

Het is simpelweg niet mogelijk met originele Windows CD, je zult het illegaal moeten downloaden.
 
een iso bestand. maar er zit dan een loader bij enzo en dat moet er ook bij.
 
een iso bestand. maar er zit dan een loader bij enzo en dat moet er ook bij.
Een loader? Kan je dat uitleggen? is dat gewoon een exetje? Wat gebeurt er wanneer je dat opstart? Misschien is dat wel niet voor DVDs bedoeld, maar gewoon voor USBs.
 
dat is een exe. die activeert je windows versie. maar als je dat niet brand dan heb je weinig aan windows. is makkelijker als je dat er gewoon bij brand
 
En ISO gewoon als schijfimage branden en klaar!

Brand image schijf heet dat in Burnware
 
Die loader heb je pas NA installeren nodig om je illegale Win 7 te activeren...

Kan gewoon vanaf b.v. usb stick ofzo
 
ja dat weet ik maar het is makkelijker as het er gewoon bij op staat. kan ik niet die iso die ik gedownload heb uitpakken en dan een nieuwe iso maken met brand proggramma, en dan dat ik bij die nieuwe iso die loader erbij in doe?
 
nee... xD hij kan er dus niet bij op?!:p
ok ik brand die iso wel even op schijf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan