Boot Error

Status
Niet open voor verdere reacties.

BODYDUPER

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2007
Berichten
34
Misschien heel simpel, mischien ook niet.

Ik heb sinds gister een error:
'reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key''

Toen ben ik vandaag een nieuw Asus Moederbord gaan kopen, een M2N board (weet niet presies welke)
Inclusief Athlon64 X2 4600+ en 2 x Kingston DDR2 1GB 667Mhz.

Alles in elkaar gezet, start op, en weer die error.

Ik weet het niet meer !!

EDIT: Het beeld wat ik ook krijg na het F1 / DEL voor bios enzo:

ASUS M2NACPI BIOS Revision 0702
CPU : AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 4600+
Speed : 2.40 GHz Count : 2
Single-Channel, DRAM Clocking = 667 MHz

Press DEL to run Setup
Press F8 for BBS POPUP
1 AMD North Bridge, Rev F2
Initializing USB Controllers .. Done.
2048MB OK

Auto-Detecting Pri Master..IDE Hard Disk
Pri Master: ST3250824A 3.AAH
Ultra DMA Mode-2, S.M.A.R.T. Capable and Status BAD
Auto-detecting USB Mass Storage Deviced ..
00 USB mass storage devices found and configured.

Pri Master Hard Disk:S.M.A.R.T. Status BAD, Backup and Replace
Press F1 to Resume



Wanneer ik op 'DEL' click, en dan Resume, gebeurd er niks. Dan gaat hij naar BIOS of gaat naar het zwarte scherm waar weer dit:
'reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key'
komt te staan.

Ik weet hier totaal geen raad mee.
 
Laatst bewerkt:
Pri Master Hard Disk:S.M.A.R.T. Status BAD, Backup and Replace
Press F1 to Resume

Ultra DMA Mode-2, S.M.A.R.T. Capable and Status BAD
Deze melding geeft aan dat je HD naar de grootjes gaat/is gegaan. Had je die al getest?
 
hij zat er al een aantal maanden in, hij viel ineens uit met een error, maar ik heb nog garantie dus regel ik meteen een nieuwe

als dat het probleem is :S

maar dat zou betekenen dat ze allebij stuk zijn, mja, ik probeer het nog even met de kleine harddisk, kijken of die dan ook 'stuk' is -,-
 
Wat voor merk is het?
Je kunt de disk ook scannen op integriteit met een programma van de fabrikant.
 
Wat voor merk is het?
Je kunt de disk ook scannen op integriteit met een programma van de fabrikant.

Ik zit op de laptop dus ik kan geen scan maken of doen.

Het is een seagate HD.

en ik heb zelf ook geen installatie CD van windows hier momenteel. -.-
 
Och als je bios een statut BAD geeft van je SMART en je meldingen krijgt 'reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key''

is het een aan zekerheid grenzende waarschijlijkheid dat je HD (iig de bootable) lichtelijk tot ernstig aan gort is
 
mijn god, de kleine HD ziet hij wel, aleen moet ik steeds kiezen om hem vanaf Slave op te starten omdat hij nog niet op Master staat.

Dan laad hij windows, en dan krijg ik voor 0.1 Seconde een blauw scherm met witte letters.
Wat er staat, ik weet het niet.. het is echt 0.1 a 0.2 van een seconde, en dan restart hij
 
Auto-Detecting Pri Master..IDE Hard Disk
Pri Master: ST3250824A 3.AAH
Ultra DMA Mode-2, S.M.A.R.T. Capable and Status BAD
Auto-detecting USB Mass Storage Deviced ..
00 USB mass storage devices found and configured.

Pri Master Hard Disk:S.M.A.R.T. Status BAD, Backup and Replace
Press F1 to Resume

Dat is toch ook toevallig ........ dat is mij afgelopen weekend ook gebeurt met mijn laptop. Eigenlijk zonder reden, kreeg ik bij het opstarten deze error (was net aan het rebooten na vastlopen van mediaplayer en het afspelen van een bestand op een portable harddrive). Mijn Pri Master is een Seagate Momentus en gaf dus ook deze error. Deze schijf is de vervanging geweest van een "langzame" schijf en die zit er nu maar weer in. Heb wel al mijn bestanden kunnen redden door de schijf in een 2,5" externe behuizing te plaatsen. Het vreemde is ook dat de schijf op die manier geen problemen laat zien.

Is dit een garantiegeval?? De schijf is namelijk pas 3 maanden oud en ik heb er fysiek niets geks mee gedaan......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan