Boot Failure

• Onderwerp starter Onderwerp starter bstr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bstr

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 aug 2009
Hallo,

Plotseling start mijn computer niet meer naar behoren op.
Als hij opstart dan geeft hij na een tijdje een zwart scherm met 'Boot failure insert system disk and press enter'.

Ik heb echt een leek op computergebied en kom niet uit de aanwijzingen van de vorige topics.

kan iemand mij uitleggen welke stappen ik kan ondernemen om mijn documenten op mijn harde schijf te redden?

Heb je het CD'tje van Windows nog? Stop hem erin en start op vanaf de CD, misschien kan je dan bestanden herstellen!

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb wel een XP Recovery diskette voor in A:

Maar ik moet dan allerlei opdrachten aangeven, waarvan ik niet weet of mijn harde schijf dan wordt gewist

Als er belangrijke bestanden op de schijf staan, probeer deze dan eerst te redden voordat je met system restore, herinstallatie of andere software die de inhoud van de schijf veranderen aan de slag gaat.

Download Ubuntu (Linux) CD, http://www.ubuntu-nl.org/
Brand op CD
Start de pc op vanaf deze cd (let op de BIOS instellingen).
Selecteer de taal (pijltes toetsen)
Kies niet voor installeren maar "Ubuntu uitproberen zonder te installeren".

Als Ubuntu is opgestart zie je bovenaan het menu "Places".
Daaronder zie je alledoor Ubuntu gevonden partities op de schijf en kun je ze waarschijnlijk ook openen en kopieren naar een externe USB schijf.

Hallo AenA

Bedankt voor de tip, ik zal het Ubuntu downloaden en straks jouw stappen doorlopen.

Nog een vraagje: Start de pc op vanaf deze cd (let op de BIOS instellingen).
Hoe kan ik dit doen en waar moet ik op letten bij de BIOS instellingen?

Zorgen dat de pc opstart van de cd.

In de BIOS (meestal te bereiken via F2 of DEL) is ergens de volgorde van boot devices in te stellen. Zet daar de cd als eerste en de hd als tweede.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan