boot formateren ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Telkens ik outlook-expres opstart worden er wel 30 mails aangemaakt en verstuurd.

Ik veronderstel dat dit een virus is.Ik heb al met housecall gescand, maar deze vindt niets.

Nu heb ik format-c gedaan, alles opnieuw geinstalleerd, maar ik krijg terug hetzelfde.

Ik denk dat het een bootvirus is.

Hoe kan ik mijn pc nu formateren zodat alles eraf is(dus ook die boot) ?

Voor zover ik weet zijn er geen boot sector virussen die zich verspreiden via de mail? (Ik kan me vergissen uiteraard).

Wat staat er in de mailtjes die verstuurd worden? (Zie verzonden items)

Je MBR kan je wissen door fdisk /mbr in te typen.

Klopt breezer, bootsectorvirussen mailen zelfden op die manier.
En hoe weet je dat er wel 30 verstuurd worden?

Mail daimon of zoiets.
Ze komen in mijn out-box te staan en verdubellen telkens.

Wat bedoel je met MBR ?

Geplaatst door karine
Mail daimon of zoiets.
Ze komen in mijn out-box te staan en verdubellen telkens.

Wat bedoel je met MBR ?

Zit er een bijlage bij die mailtjes? En wat voor tekst bevat het mailtje?

MBR = Master Boot Record oftewel de bootsector.

Zit geen bijlage bij.Tekst ook niet.

Dus Breezer ik kan die bootsector gewoon formateren ?

Wat is dit eigenlijk juist ? Een stukje op de harde schijf of zoiets ?

Als ik dit door fdisk/MBR gedaan heb, moet ik dan ook nog de gewone format c doen ?

Geplaatst door karine
Zit geen bijlage bij.Tekst ook niet.

Dus Breezer ik kan die bootsector gewoon formateren ?

Wat is dit eigenlijk juist ? Een stukje op de harde schijf of zoiets ?

Als ik dit door fdisk/MBR gedaan heb, moet ik dan ook nog de gewone format c doen ?

De bootsector is de eerste sector op de harde schijf, hier staat in waar het besturingsysteem zich bevind zodat het systeem kan booten. Als hier een virus instaat wordt dit virus automatisch actief zodra het systeem ingeschakelt wordt.

Dit lijkt mij trouwens erg sterk in dit geval aangezien er geen boot sector virussen zijn die zichzelf doorsturen via de mail.

Stel dat er wel een virus op je systeem zit dan zou ik eerst even een goede virusscanner installeren (Ik lees nergens dat je deze hebt namelijk) en die updaten en laten scannen. Formatteren is zo'n drastische maatregel...

Heb al gescand met norton met de laatste update en met housecall.Deze vinden niets.

En instaleer je meteen software als je je comp hebt geformateerd ??? Mischien ligt het aan de software

Geplaatst door karine
Telkens ik outlook-expres opstart worden er wel 30 mails aangemaakt en verstuurd.

karine,
Hoe zie jij dat er 30 mailtjes zijn aangemaakt en verstuurd zijn eigenlijk?
Zitten ze in de map verzonden items of zeggen andere mensen dat jij mailtjes hebt verstuurd?

Ik heb fdisk/MBR gedaan.

Alles werkt weer perfect nu.

Allemaal bedankt voor de hulp.

Geplaatst door karine
Ik heb fdisk/MBR gedaan.

Alles werkt weer perfect nu.

Allemaal bedankt voor de hulp.

Blij dat te horen :thumb: Al vind ik het best vreemd dat een boot sector virus zulke activiteiten vertoont? Enfin, het is opgelost en daar gaat het om. :)

Geplaatst door BrEeZeR
Al vind ik het best vreemd dat een boot sector virus zulke activiteiten vertoont?

Dat klopt Breezer. Een bootsector virus kan zoiets niet doen.
Een bootsector virus wordt namelijk door floppy disks en CD-ROM verspreid, dus wat karine zei klopt niet.

Daarom vroeg ik haar hoe ze kan zien dat er 30 mailtjes zijn aangemaakt en verstuurd door een boot sector virus.

Geplaatst door saldos

Dat klopt Breezer. Een bootsector virus kan zoiets niet doen.
Een bootsector virus wordt namelijk door floppy disks en CD-ROM verspreid, dus wat karine zei klopt niet.

Daarom vroeg ik haar hoe ze kan zien dat er 30 mailtjes zijn aangemaakt en verstuurd door een boot sector virus.

Misschien een bootsector virus icm een mail virus? Ik zou het anders echt niet weten. Het gaat er natuurlijk om dat het probleem nu opgelost is. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan