Boot gegevens naar D: verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

chielsen

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2003
Hey,

Ik wil de boot gegevens naar d: verplaatsen omdat ik anders c: niet kan formatteren. Weet iemand hoe da moet?

Heb je nog meer besturingssystemen op je computer staan, dan alleen op de C?

het kan niet, de bootbestanden moeten op de actieve directory staan en dat is altijd de eerste primaire partitie en dus C:

Leg is even uit wat je van plan bent.

N.b. Booten kan je ook vanaf een boot-floppy of bv de windows '98 cd (ook als je daarna XP wilt installeren).

Hoeft niet perse de C:\ te zijn Tiborv. Bij mij zit hij op de D:\ en niet omdat ik dat zo nodig wilde.

Tenminste............... kan er nog anders uitzien geloof ik.
attachment.php

Laatst bewerkt:
Op d: staat windows waar ik mee werk. Op c: staat een verrotte windows. Ik wil c: formatteren zodat ie weer helemaal schoon is.

Zijn het beide XP installaties?
In dat geval kun je de XPcd erin doen en voor de optie herstellen kiezen.

Geplaatst door Elisa
Hoeft niet perse de C:\ te zijn Tiborv. Bij mij zit hij op de D:\ en niet omdat ik dat zo nodig wilde.

Windows staat op D: de bootbestanden staan op C: Zeker weten.

Je kunt ze wel verplaatsen, maar dan kun je niet booten. Als je C: formatteert ben je alles kwijt. Als je daarna XP weer installeert (vanaf CD) plaatst de setup automatisch weer nieuwe bootbestanden op C:

Boot gegevens

Volgens mij staan de meeste bestanden op je c: zonder dat ze in mappen staan. Als je die bestanden opent, opslaat onder een andere naam op je d:, daarna formatteer je mbv een opstartdiskette je c:, zet je nieuwe windows op, en daarna zet je alle bestanden die je van je c: hebt gebackuped terug in je c:, zou je pc het dan niet weer gewoon moeten doen?

Nee, simpelweg kopiëren werkt niet.

Als je een C en D drive hebt kun je toch gewoon al je data (word, excel plaatsje, muziek...) naar de D drive over zetten (voor zo ver het er nog niet staat).
Vervolgend de C: formateren en een schone XP installeren op de C.
Tot slot alle software weer installeren.

Als je hier aan gaan beginen is het wel handig (bv op de D-drive) alle drivers die nodig hebt neer te zetten, voor zo ver je ze van het internet moet halen.

P.s. Als je snel service pack 1 voor XP wilt installeren kun je het Blad Chip nr. 1/2-2004 kopen, op de DVD staat de engelse en de nederlandse versie.

N.b. heb je de full versie van XP of alleen een restore CD?

Als jij nou mijn schijf neemt en ik de jouwe dan zijn we klaar Chielsen :D
Zo te zien staan ze bij mij op de D:\
Hoe kan ik dat controleren Tiborv?
Zegt dat opstarten op mijn D:\ schijf niet genoeg?
Mijn C:\ is trouwens een partitie van de D:\

Je kan de bootbestanden van c: kopieren naar flop en daarmee xp opstarten na het formateren (waar je een 98 opstartflop voor kunt gebruiken).

Eenvoudiger is het om gewoon de bestanden die je niet wilt van je installatie op c: te verwijderen op de bootbestanden na.

Eenvoudigste is booten vanaf de CD-rom waarop XP staat, C: formatteren en XP opnieuw installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan