Boot.ini aanpassen met extra keuze

Status
Niet open voor verdere reacties.

robin_89

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2002
Berichten
517
Hallo

Ik wil graag mijn boot.ini aanpassen zodat ik een extra keuze heb bij het opstarten van mijn computer, namelijk het opstarten van CDROM. Ik weet dat dit op vele andere manieren kan, maar die zijn allemaal al geprobeerd en werken niet (meer) op deze computer.. vandaar dat het op deze manier zal moeten...

Iemand een idee wat ik dan moet toevoegen aan deze regels boot.ini??

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn


Bij voorbaat dank...
Robin.:confused:
 
Geplaatst door robin_89

Iemand een idee wat ik dan moet toevoegen aan deze regels boot.ini??

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn

Niets.... kan namelijk niet.
reden?
Om de boot.ini te kunnen openen moet er al "Geboot" zijn..... dus zul je nooit de "Boot van CD" in de boot.ini kunnen zetten.

De enige manier om van een apparaat te kunnen opstarten is het te regelen in de bios.
 
dat weet ik ook wel...

Ik bedoel inderdaad het Booten vanaf CD ja en jawel, ik kan wel boot.ini aanpassen want ik kan gewoon booten :S ik zit in windows, edit boot.ini, start opnieuw op, en kies voor cdrom start?
 
Waarom idd. niet gewoon in de bios de bootvolgorde aanpassen in E: A: C: waarbij E: de cdrom is.......... ?
 
1 simpel antwoord: reageert ie niet op.

Het gaat hier om een Acer Travelmate laptop en bij het booten krijg ik een scherm met het acer logo en de volgende opties te zien:
F2 -> Setup
F12 -> Change boot order
C -> Boot from CDROM

Altijd heeft dit het netjes gedaan.. nu wilde ik opnieuw installeren en nu doet ie dat ineens niet meer! Hij start niet van de CDROM die WEL bootable is! Daarom wil ik NA dat scherm een keuze hebben (boot.ini) om van cd te starten!

Is de situatie duidelijk?w
 
Zonder 't ding voor mijn neus te hebben moet ik even passen, met dien verstande dat er in de setup ook een optie aanwezig is om de Acerstart te blokkeren, zodat de machine als elke andere normale pc opstart.
 
Misschien beter om je cdrom speler te reinigen.

Is het een gebrandde CD? heb je deze laptop met deze cdrom-speler en disk ook eerder kunnen installeren?
Heb je de cd ook geprobeerd te booten in een ander systeem?
 
Is een optie..

Nee

Ja

Ja, is gelukt maar zei toen dat het alleen voor Acer systemen was ;)
 
Ik denk dat je beter kunt proberen om de laptop gewoon weer aan het booten te krijgen dan allerlei trucjes te proberen.
Wat heb je geprobeerd tot nu toe om van cd te booten?
Welk type Travelmate is het?
 
Ik heb van alles in het bios geprobeerd..
Het is een Travelmate 273.

MAAR... Het is inmiddels gelukt! :D
Ik kon bij het opstarten (zoals eerder geschreven hier) ook kiezen voor F12: Change boot order. Dat heb ik gedaan en toen zag ik dat CDROM gewoon bovenaan stond om al eerste van te booten en verder heb ik daar toen niks aan veranderd. Toen deed ie het niet.
Toen ik hetzelfde geintje nog een keer deed, en toen CDROM selecteerde gevolgd door een Enter, ging hij booten vanaf de recovery CDROM en nu, 2 uurtjes later, heb ik weer mn systeempje terug incl al mn programma's.

Klaar voor een nieuw crash-je-computer seizoen ;)

Bedankt voor het meedenken allemaal!

Robin.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan