Boot.ini aanpassen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sloogie

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2008
Hallo,

Ik heb in mijn boot.ini het volgende staan:

[Boot Loader]
Timeout=5
Default=C:\$WIN_NT$.~BT\BOOTSECT.DAT
[Operating Systems]

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /noexecute=optin /fastdetect

Wat moet ik aanpassen om mijn computer gewoon direkt met window Xp te laten beginnen? Danku.

timeout op 1 of 0 zetten...

gebruik dan het programma vistaboot pro...

Bedankt voor de snelle reaktie!Dus alleen timeout op 1 of 0 zetten? Programma Vistaboot pro gebruiken begrijp ik niet helemaal. Ik ben echt een leek op dit gebied!

In mijn ogen hoef je helemaal niets met VistaBootPro te doen, omdat je helemaal geen Vista draait.

Mijn idee van de oplossing van je probleem:

Start -> Uitvoeren -> sysdm.cpl
Tabblad Geavanceerd
Klik op de knop Instellingen in het vakje Opstart- en herstelinstellingen
Klik knop Bewerken
Plak het stuk vóór het '=' teken dat je nu ziet bij Microsoft XP Home Edition na Default= ipv. wat er nu staat.
Zet de waarde voor Timeout op 0, zoals als hint gegeven.
Klik op het rode kruisje, en sla het bestand op.

Boot.ini wordt dus:

[Boot Loader]
Timeout=0
Default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[Operating Systems]

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /noexecute=optin /fastdetect

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
In mijn ogen hoef je helemaal niets met VistaBootPro te doen, omdat je helemaal geen Vista draait.

Mijn idee van de oplossing van je probleem:

Start -> Uitvoeren -> sysdm.cpl
Tabblad Geavanceerd
Klik op de knop Instellingen in het vakje Opstart- en herstelinstellingen
Klik knop Bewerken
Plak het stuk vóór het '=' teken dat je nu ziet bij Microsoft XP Home Edition na Default= ipv. wat er nu staat.
Zet de waarde voor Timeout op 0, zoals als hint gegeven.
Klik op het rode kruisje, en sla het bestand op.

Boot.ini wordt dus:

[Boot Loader]