boot.ini info

Status
Niet open voor verdere reacties.

leonard0

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2003
hallo,

mijn vraag luid als volgt:
Wanneer je een dual boot hebt en dus 2 (windows) systemen, heb je dan ook 2 boot.ini bestanden?
Waar schrijft windows dat boot.ini bestand eigelijk heen? want als er 2 boot.ini bestanden zijn, hoe weet de pc dan welke hij moet gebruiken?

Ik heb namelijk een super goed draaiende laptop met C: en E: partitie. Op partitie E: liep winXP super dus denk ik, ik formateer C: in windows. Hier stond nog een windowsXP home op. Na ge-restart te hebben vind het systeem geen enkele windows installatie meer, dus ik heb mn systeem om zeep geholpen. Ik was namelijk achteraf van plan geweest om de boot.ini te veranderen zodat alleen winXPpro op E: gebruikt zou worden. Ik baal nu dus verschrikkelijk.
Kan nier Repair uitvoeren via windows recovery.

leo

Die boot.ini stond dus op de c schijf en daar stonden beide systemen in.

De Boot.ini vind je ook bij een Dual-boot systeem, voor zover ik weet, alleen op de "root" van de C-partitie.
Dus die vind je in:
C:\Boot.ini.

Let op,
dit is normaal een verborgen bestand,

Als ik het juist heb, staat de boot.ini altijd op de C-schijf. Die heb je dus gewist door de C te formatteren.

dus er is maar 1 boot.ini bestand per pc en dus niet 1 per besturingssysteem?

Geplaatst door Arthur de Smet
Als ik het juist heb, staat de boot.ini altijd op de C-schijf. Die heb je dus gewist door de C te formatteren.

toch handig om nu te weten :confused:

Ok bedankt dan weet ik dat.
ben nu op E: windows aan het installeren om mn huidige probleem op te lossen. via de nieuwe windows kan ik dus boot.ini wijzigen en daarna schijf E: formateren, want dan moet schijf C: het weer doen.

EDIT:
het lijkt alsof ik nu schijven door mekaar haal, maar windows heeft E: automatisch veranderd in C: en andersom

Nu ik erover nadenk klopt mn denkwijze nog niet, want Windows ziet op moment geen windows systemen dus zet .ini bestandje op E: dus ik kan 'm niet formateren bedenk ik me nu.

btw: ik zocht op een nadere pc naar boot.ini en hij kon niks vinden, hoe kan dat?

Geplaatst door leonard0
ik zocht op een nadere pc naar boot.ini en hij kon niks vinden, hoe kan dat?
Met "nadere" PC, neem ik aan dat je een andere pc bedoelt?
Zie m'n eerder antwoord:
Geplaatst door crash
Let op,
dit is normaal een verborgen bestand,

Zorg ervoor dat verborgen bestanden en mappen zichtbaar zijn: Verkenner > Extra > Mapopties > Tablad Weergave > scroll naar beneden en vink het vakje voor "Verborgen bestanden en mappen weergeven" aan.

bedoelde ik inderdaad andere pc mee.
heb het aangevinkt, en ook bij het zoeken zelf heb ik aangevinkt "inclusief verborgen bestenden zoeken"
maar nog steeds niks. zoek ook in de goede schiijf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan