Boot.ini

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ansje

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Nou het is weer raak hoor. Mijn computer wil weer eens niet starten.
Krijg bij het opstarten de melding dat Boot.ini ongeldig is. Het bestand hal.dll is weg of beschadigd.
Ik heb wat hier staat al gedaan: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=139491&highlight=hall.dll

Krijg dan de melding: "Kan de schijven niet controleren op installaties van Windows. Deze fout wordt mogelijk veroozaakt door een beschadigd bestandssysteem dat controle door Bootcfg verhindert. Gebruik chkdsk als u schrijffouten wilt opsporen"

Chkdsk zegt dat het volume oké is.
?????

Kan ik van een andere computer met Windows XP het bedstand Hal.dll terugzetten in System32 op mijn computer.
De ene is wel een engelse versie en de andere nederlands.

groetjes Ans

Beste Ans.

Een kopie met een andere taal is meestal niet verstandig.
Je kunt het wel proberen, als je de schade in veilige modus weer ongedaan kunt maken.

Eventueel is "hal.dll" te downloaden op de volgende site. Bijna alle .dll-files kom je daar tegen.

http://www.dll-files.com/dllindex/index.shtml

Succes, Paul RT

Kan je in veilige modus opstarten? Zo ja, laat inhoud van Boot.ini zien.

Groetjes,
Bennnie

Nee, ik kan ook niet in de velige modus komen. Krijg ik dezelfde melding als bij normaal starten (beschadiging van hal.dll)

groetjes Ans

Kan je wel met de CD opstarten en vanuit de Recovery Console het commando chkdsk /f geven? Vervolg daarna met het antwoord van Jan Thomas.

Groetjes,
Bennie

je bedoelt opnieuw installeren?
Dat is dan al de derde keer in een paar weken tijd. Ik heb 'm zelf een keer opnieuw geïnstalleerd en de laatste ker door het bedrijf waar ik de computer gekocht heb. het gaat dan een tijdje goed.
Kan er niet iets anders aan de hand zijn?
Misschien iets met de harde schijf?????

groetjes Ans

Zet dit weer in je boot.ini.

[boot loader]
timeout=10
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

Het getal 1 in (partition(1)) kan varieren afhankelijk op welke partie hij is geinstaleerd.

Timeout mag je op nul zetten. Dit voor hoelang hij het boot menu laat zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan