boot.ini

• Onderwerp starter Onderwerp starter tam
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tam

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2003
start mijn computer deze morgen op en zie de volgende melding tijdens het opstarten : verkeerde of fout in boot.ini wordt opgestart vanaf c:\windows. anders merk ik hier wel niet dat er iets aan de hand is. alles werkt anders wel. maar ik zou toch graag weten wat dit is ?

ongeldige boot.ini dat is wat er juist verschijnt

ik heb dat gelezen maar heb dus een probleempje. een tijdje terug heb ik mijn computer binnen gedaan om te formatteren , bijkomende harde schijf en toen hij terugkwam hadden ze er windows xp proffesional edition opgezet. ik heb toen nog gevraagd waarom omdat ik wel een officiele xp home edition heb. ze vonden proffesional beter. maar nu zit ik dus in de problemen omdat ik geen cd heb van die proffesional. weet er iemand hoe ik dit kan oplossen?

Vreemde gang van zaken...
Ik zou hem dan gewoon weer terugbrengen met je XP Home Edition schijf erbij. Leg het probleem uit en zeg dat je er XP Home Edition op wilt hebben.
Of haal XP Pro er zelf vanaf (formatteren) en installeer XP Home Edition zelf.
Hier kun je daarover uitgebreide uitleg vinden.

Guus.

Dus nadat je pc opnieuw geinstalleerd is met xp pro heb je dit probleem?

Zou je je boot.ini eens kunnen posten zodat we kunnen kijken wat er mis mee zou kunnen zijn

zoals ik zei een tijdje terug hebben ze er xp pro op gezet, enkele weken. dat was niet direkt . het is nu nog maar dat die foutmelding verschijnt. Ik weet niet hoe je dat moet doen om die boot.ini te posten. zou je dat misschien heel duidelijk kunnen uitlegggen?

hier is het dan

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

Niks mis met je boot.ini

Staat je boot.ini trouwens wel op je c schijf?

het staat op c maar als er niks mis mee is waarom krijg ik dan die foutmelding en ik merk wel dat mijn computer windows trager opstart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan