Boot.ini

Status
Niet open voor verdere reacties.

CMontes

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2005
Hallo, ik heb een vraagje hier..

Ik heb een probleem met mijn Boot.ini

Dit is mijn boot.ini:

[boot loader]
timeout=1
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional (bootscreen)" /fastdetect /NoExecute=OptIn /KERNEL=kernel1.exe
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn

Maar verder dus, kan hij hem niet opslaan, (dat na timeout was eerst 30) maar hij kan het niet opslaan omdat het alleen-lezen is. Dat is niet zozeer het probleem, het probleem is namelijk dat hij nergens op mijn computer te vinden is.. Niet op C:/. Wel opent hij C:/boot.ini.

Weet iemand misschien hier een oplossing voor?

Bij voorbaat dank;)..

ga naar de eigenschappen van "Deze Computer" dan naar het tabblad "Geavanceerd" kies voor "Instellingen" bij "Opstart en Herstelinstellingen" nu krijg je een nieuw scherm. Hier kun je de boot instellingen aanpassen, al druk je op "bewerken" dan kun je je Boot.ini aanpassen en bewaren.

CMontes zei:
[boot loader]
timeout=1
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional (bootscreen)" /fastdetect /NoExecute=OptIn /KERNEL=kernel1.exe
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn

Is het overigens wel mogelijk om een van die lijnen weg te halen, want als ik mijn XP opstart, krijg ik 2 opties (allebei hetzelfde) om te kiezen.. 1 is met bootscreen (ook nog steeds hetzelfde).

Weet iemand welke ik daarvan kan verwijderen?

Code:
[boot loader]
timeout=30
[operating systems]

dit is mijn boot.ini zal ook bij jouw gewoon werken, zonder bootmenu, je Windows zal gelijk opgestart worden :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan