Boot ini

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nicoline

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2001
Berichten
147
Hallo

Weet iemand hoe je in de boot.in bij msconfig een regel moet verwijderen?
Er staat nl 2 x windows xp home in en 1 moet eruit

Alvast bedankt
 
Als je met notepad deze boot.ini opent kan je deze hierin bewerken en daarna opslaan.
 
Je kunt ook de officiele weg bewandelen. Klik rechts op Deze computer, dan Eigenschappen, dan de tab Geavanceerd, klik op de onderste van de drie knoppen Instellingen. Klik nu op de knop Bewerken en je boot.ini tekst wordt zichtbaar in Kladblok. Verwijder de regel van de tweede installatie van XP en ga naar Bestand en dan Opslaan. Sluit alle schermen en herstart je PC.
 
Als je xp pro hebt dan wis je wat er staat en vul je het volgende in:

[boot loader]
timeout=0
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn
 
@lokoloko, Nicoline heeft tweemaal XP Home in haar boot.ini staan. Haar boot.ini is dus in orde als zij één regel van XP Home weghaalt. Waarom geef je een geheel nieuwe boot.ini-tekst voor XP Pro op?
 
Laatst bewerkt:
Hoi, dat heeft de pc zelf gedaan, maar ik heb de regel weggehaald en nu start ie in een keer op, bedankt
 
Nou kijk ik repareer pc's en deze staat op cd in een textbestand, mocht er nu iets mis zijn met het boot.ini dan ga ik nooit uitzoeken wat er weg moet dan kopieer ik de text en plak die over alle text heen in boot.ini, altijd succes en geen vergissingen
 
@lokoloko, in de boot.ini zetten XP Pro terwijl XP Home op de machine draait is op z'n zachtst gezegd niet handig. Maar het probleem is al opgelost.
 
Als je xp pro hebt dan wis je wat er staat en vul je het volgende in:


Lezen helpt
 
Nou kijk ik repareer pc's en deze staat op cd in een textbestand, mocht er nu iets mis zijn met het boot.ini dan ga ik nooit uitzoeken wat er weg moet dan kopieer ik de text en plak die over alle text heen in boot.ini, altijd succes en geen vergissingen

Behalve als de XP op een andere partitie staat.:shocked:

Maare, het probleem is al opgelost, hoor.:(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan