Boot loader probleem en vast loper na spelen spel

Status
Niet open voor verdere reacties.

GPC

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2007
Berichten
24
De twee vragen zijn als volgt:

Een tijdje geleden is op een of andere vage manier mijn boot.ini verdwenen.. Nu heb ik het hele internet afgezocht en vond dit:

[boot loader]
timeout=0
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /noexecute=optin /fastdetect

Dit heb ik in een nieuw kladblok documentje gedaan en Boot.ini genoemd. Maar als ik mijn computer dan opstart zegt hij: Ongeldige Boot.ini, start vanaf Windows/:C. Dan als hij verder opgestart is mijn beeldschermresolutie 1024x768, en heb ik helemaal geen shortcuts staan. Nu heb ik gezocht naar een back up boot.ini, en die vond ik gelukkig! Die ziet er het volgende uit:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect /NoExecute=OptIn /bootlogo

Alleen het rare is dat het opstarten nu heel traag gaat, eerst was hij minder dan een minuut opgestart, nu eerder 5 minuten. Hij blijft heel lang hangen op het ''Intel logo" en daarna gaat hij wel normaal. Het probleem met de ongeldige Boot.ini heb ik niet meer.

Het tweede probleem:

Ik liet mijn computer net even aan staan toen ik ging eten, ik had net 2 verschillende vrij zware spellen gespeeld. Toen ik terug kwam deed mijn computer helemaal niks meer, zelfs de muis kon ik niet bewegen:mad:

Ik ben het nu echt zat, ik zit er nu aan te denken om heel windows maar helemaal opnieuw te installeren. Alvast bedankt voor de moeite om dit te lezen!
 
Laatst bewerkt:
Dit is een werkende boot.ini

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /noexecute=optin /fastdetect

Tweede probleem:
Als je nog wel beeld had, maar dit "bevroren"was, dus niets bewoog meer, is dat waarschijnlijk een te hoge temperatuur van de GPU [grafische processor]... controleer de videokaart op stof en of de [eventueel aanwezige] ventilator nog soepel draait.....
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de moeite! Mijn boot probleem is eindelijk opgelost, nu net even PCWizard geinstalleerd. Ik zie dat mijn GPU 73 graden is, is dat hoog? Het frapante is dat als ik er gewoon achter zit en dingen doe het niet gebeurt. Maar als ik dan 10 minuten weg ben is hij helemaal bevroren...
 
73 graden is hoog [normaal is 40 - 50], maar niet TE hoog.... De meeste GPU's kunnen zo'n 110 graden hebben..... met gamen loopt de temperatuur wel op tot zo'n graad of 80.....
Waarom de boel dus bevriest zodra je NIETS doet, heb ik [helaas] geen onmiddelijke verklaring voor... Kijk of je screensaver na 10 minuten zou moeten inschakelen... of staat het uitschakelen van de monitor misschien op 10 minuten...... [of HD automatisch uitschakelen na 15 minuten..... [allemaal in te stellen in Configuratiescherm > Energiebeheer] waardoor een conflict ontstaat........
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan